يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 14769
استاندار قم تاکید کرد:

نقش خطير مداحان و شعرا در تعظيم شعائر ديني

قم نيوز : قم نیوز: پيريايي استاندار قم بر نقش خطير و تاثیرگذار مداحان و شعرا در تعظيم شعائر ديني و ترويج سيره اهل بيت(ع) تاکید کرد.
نقش خطير مداحان و شعرا در تعظيم شعائر ديني
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري قم، کرمرضا پیریایی در ديدار جمعي از شاعران ، مداحان و ذاکرین استان قم که  در آستانه ماه ضیافت الهی و در تالار معصومیه استانداری برگزار شد ، طي سخناني اظهار داشت: این نشست به دنبال سلسله جلساتی که در گذشته با مجموعه هیئا ت مذهبی و کانون مداحان و شاعران استان قم برگزار شده ، تشکیل  مي شود که امیدواریم نتایج خوبی را برای مجموعه استان و فرهیختگان این قشر در بر داشته باشد.

وي با اشاره به رسالت خطير متوجه مداحان و شعراي مذهبي ، مدح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را هنري مقدس و حرفه اي بس والا و ارزشمند عنوان و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار های مختلف خود با شاعران و مداحان در خصوص اهمیت، جایگاه و رسالت اين قشر، مطالب مهمی را مطرح کرده اند که این سخنان باید سرلوحه کار قرار گیرد.

استاندار قم افزود:  به واقع مداحي كاري بسيار سخت و به قول رهبر معظم انقلاب كاري، هنرمندانه، مؤثر، هدايتگر و جهت‏بخش است .

 پيريايي با اشاره به طرح مشکلات شاعران و مداحان استان قم در این نشست، چنين گردهمايي هايي را مفيد و راه گشا دانست و بیان داشت:بسیاری از مشکلات مطرح شده در این جلسه می توانست در گذشته از طريق برگزاری چنین نشست های مشترکی حل شود و در واقع برگزاری چنین جلساتی می تواند در اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع مشکلات کارگشا باشد.

وي با تاكيد بر اهتمام جدي دستگاه هاي دست اندركار در حل مشكلات اين قشر تاثيرگذار فرهنگي، تصریح کرد:نهاد ها و دستگاه های مختلفی در استان قم متولی امر فرهنگ هستند و به کارهای فرهنگی می پردازند که باید از ظرفیت این نهادها در راستای رفع مشکلات جامعه مداحان و شاعران استفاده کرد.

استاندار قم با تعیین هیئتی برای بررسی مشکلات مداحان و شاعران ديني استان قم گفت: استانداری وظیفه خود می داند تا در خصوص مشکلات جامعه شاعران و مداحان چاره اندیشی و بستر و  زمينه هاي فعالیت بدون دغدغه این عزیزان را فراهم کند.

پيريايي با بیان اینکه قم در تمامی زمینه ها و ابعاد معیار و الگویی برای کشور به شمار می رود، به ضرورت محور بودن قم در بحث مداحي و شعر آئيني اشاره كرد و ابراز داشت:  قم از ظرفيت و توان ويژه اي در زمينه بررسي آسيب ها و آفات عزاداري و تهيه متون و محتواي معتبر و مورد تاييد براي ذاكرين و شعراي اهل بيت برخوردار است.

وي با تجلیل از نقش و جایگاه استاد مجاهدی در عرصه شعر آئینی کشور و استان قم، از وي به عنوان مشاور فرهنگي خود ياد كرد و ابراز داشت: این افتخار بزرگی است که استاد مجاهدی به عنوان دبیر شعر آئینی کشور از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده اند و این امر نشان دهنده ظرفیت و جایگاه مهم استان قم در عرصه شعر آئینی است .

وی با بیان اینکه شاعران و مداحان در کنار سخنرانان وظیفه خطیری برعهده دارند ، یاد و خاطره حبیب‌الله معلمی شاعر دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: مداحان و شعرا  نقش  خطير و تاثيرگذاري را در  تعظيم شعائر ديني و ترويج سيره اهل بيت(ع) بر عهده دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم نیز در  اين مراسم طي سخنانی با تقدیر از توجه ويژه استاندار قم به مبحث تشکل های دینی و مذهبی اظهار داشت: از ابتدای مسئولیت آقاي پيريايي تا کنون چندین جلسه مشترک با حضور ايشان و تشکل های دینی و مذهبی استان برگزار شده که این امر نشان دهنده اهتمام ویژه استاندار به امور فرهنگی و دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری  با بیان اینکه  شاعران ، مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) ، شریان حیاتی حوزه فرهنگ و دین به شمار می روند افزود: قم معدن انسان های با فضیلت است  و در كنار حوزه عظيم علمیه ، مراجع معظم تقلید و علمای عظام ، اقشار مختلف قم نیز از فرهیختگی قابل توجهی برخوردار هستند .

 محمد علی مجاهدی دبیر شعر آئینی کشور نیز در این دیدار ، از استاندار قم به خاطر عنایت بی دریغ نسبت به خدمتگزاران مکتب اهل بیت(ع) و برگزاری چنین جلساتی تقدیر کرد و افزود: در دوره مسئولیت ایشان توجه خاصی به شاعران و مداحان شده است و به نظر می رسد ، بعد فرهنگی ایشان شاخص تر از سایر ابعاد باشد.

رئیس کانون شاعران و مداحان استان قم  با اشاره به این كه کانون استان قم در طول 6 سال فعالیت خود ، جزء کانون های ممتاز کشوری بوده است، گفت: از کانون شاعران و مداحان استان قم این انتظار وجود دارد که برای سایر استانها نمونه و الگو باشد ،  اما اين مهم نيازمند اعتبارات و امکانات متناسب با انتظارات است.

در ادامه جلسه مداحان و شاعران اهل بيت (ع) به مديحه سرايي پرداختند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcgyu9q.ak9t34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما