دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 15232
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان قم:

کسب مجوز برای حمل و نقل دام‌ الزامی است/ 135 هزار رأس دام واکسینه شدند

قم نيوز : قم نیوز: معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان قم گفت: دامداران برای حمل و نقل دام‌ها باید از دامپزشکی مجوز بگیرند و بدون مجوز از حمل و نقل دام‌ها خودداری کنند.
کسب مجوز برای حمل و نقل دام‌ الزامی است/ 135 هزار رأس دام واکسینه شدند
به گزارش قم نیوز،  محمدجواد امیدواریان در خصوص واکسیناسیون دام‌ها اظهار داشت: استان قم دارای چند مجتمع دامپروری، مجتمع دام‌شهر قم و مجتمع دام‌شهر جعفریه و تعدادی روستا است که به عنوان مراکز پرواربندی مورد توجه هستند
 
این مسئول خاطرنشان کرد: در این‌ مجتمع‌ها به دلیل تردد و از طرفی تراکم زیاد دام زمینه بروز بیماری به خصوص بیماری تب برفکی که از بیماری‌های به شدت واگیردار است وجود دارد.
 
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان قم عنوان کرد: بیماری تب برفکی به شدت در سطح کشور با جا به جایی و از طریق نقل و انتقال دام منتقل می‌شود و ما در سال گذشته و امسال با این مشکل مواجه بوده‌ایم.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از بیماری تب برفکی گفت: در سال گذشته و سال جاری چندین نوبت اقدامات پیشگیرانه از جمله ضدعفونی و واکسیناسیون در واحدهای دامپروری انجام شده است.
 
امیدواریان ادامه داد: در بخش واکسیناسیون، از ابتدای سال در سه نوبت واکسیناسیون دام‌ها به صورت گسترده انجام شده است.
 
این مسئول یادآور شد: کنترل نسبی بیماری انجام شده، ولی هنوز کانون‌هایی از بیماری را داریم که اقدامات بهداشتی و ضد عفونی در آن‌ها انجام می‌شود.
 
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان قم بیان داشت: اکثر بیماری که در این سه ماه در قم افزایش یافته تب برفکی است و 135 هزار رأس دام در این زمینه واکسینه شدند.
 
وی تاکید کرد: از دامداران تقاضا می‌شود که در صورت بروز بیماری در دام‌ها به دامپزشکی مراجعه کنند و حتماً گزارش لازم را در ارتباط با بیماری ارائه دهند.
 
امیدواریان گفت: دامداران برای حمل و نقل دام‌ها باید از دامپزشکی مجوز لازم را اخذ کرده و بدون مجوز دام‌ها را جابه‌جا نکنند و همچنین در زمینه سمپاشی و ضدعفونی دام‌ها با دامپزشکی همکاری لازم را انجام دهند تا از بروز بیماری در دام‌ها جلوگیری به عمل آید.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcciiqs.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما