دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 15745
رفیعی داد:

كشف بيش از سه تن لاشه مرغ تاريخ مصرف گذشته در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل دامپزشکی استان قم از كشف بيش از سه تن لاشه مرغ تاريخ مصرف گذشته در این استان خبر داد.
كشف بيش از سه تن لاشه مرغ تاريخ مصرف گذشته در قم
به گزارش قم نیوز، دکتر محمدمهدی رفیعی بیان کرد: در پي بازديد كارشناسان بهداشت اداره كل دامپزشكي از يكی ازكشتارگاههای طيور در قم، سه هزار و 220 كيلوگرم قطعات لاشه مرغ تاريخ مصرف گذشته ضبط وپس از طي مراحل قانوني نسبت به معدومي آن اقدام لازم صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: همچنين در راستاي طرح تضمين كيفيت مواد غذايي با منشا دامي و گزارش نيروي انتظامي استان در خصوص حمل آلايش دامي توسط يك دستگاه خودرو، بلافاصله اكيپ سيار قرنطينه دامپزشكي به محل اعزام و مقدار500 كيلوگرم آلايش هاي مرغي تاريخ مصرف گذشته و فاسد موجود در خودرو مذكورضبط ومعدوم شد.
 
وی با اشاره به نظارت های مستمر دامپزشکی افزود: اداره کل دامپزشکی استان قم توسط اکیپ های سیار و اکیپ های بازرسی از فرآورده های دامی بازدید می کنند.
 
مدیر کل دامپزشکی استان قم بیان کرد: اکیپ های بازرسی از کشتارگاه ها، قصابی ها و رستوران ها بازدید می کنند که در بازدید از یکی از کشتارگاه های طیور این قطعات لاشه مرغ تاريخ مصرف گذشته را کشف و ضبط کردند.
وی گفت: یک اکیپ قرنطینه سیار و پنج اکیپ نظارت بر فرآورده های خام دامی نیز در کشتارگاه ها نظارت های لازم را انجام می دهند.
 
وی توصیه کرد: شهروندان درهنگام تهيه هرگونه فرآورده خام با منشا دامي به تاريخ توليد ومصرف آن توجه کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره تلفن 1512 روابط عمومي دامپزشكي استان قم اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcbszb8.rhbsapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما