سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : 15865
مدیر حوزه‌های علمیه کشور خبر داد:

پذیرش بیش از ۱۱۰۰۰ طلبه جدید در حوزه‌های علمیه سراسر کشور

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تعداد کل قبول شدگان در حوزه‌های علمیه کشور ۱۱ هزار و ۶۳۰ نفر است.
پذیرش بیش از ۱۱۰۰۰ طلبه جدید در حوزه‌های علمیه سراسر کشور
 به گزارش قم‌نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: برنامه آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با سخنرانی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در 20 شهریور ماه و در سال اجتماعات مدرسه فیضیه با حضور اساتید حوزه و طلاب برگزار می‌شود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور  پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری را یکی از برنامه‌های این نهاد دانست و افزود: مقام معظم رهبری در آخرین سفر به شهر قم نقطه نظراتی را در ارتباط با حوزه‌های علمیه مطرح کردند که دوستان ما در حوزه به صورت متمرکز آن‌ها را دنبال کرده و 19 مطالبه و پیشنهاد پس از استخراج از سخنان مقام معظم رهبری، به شورای عالی حوزه ارسال شدو عموما این پیشنهادها به تصویب رسید.
 
وی اضافه کرد: طرح‌های کلان را در قالب اصلاح نظام پذیرش حوزه علمیه و طراحی نقشه جامع علمی حوزه را دستور کار داریم که ممکن است برخی از آن‌ها زمان بر باشد، اما در صورت به سامان رسیدن این طرح‌ها، کار بزرگی صورت گرفته است.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به چابک‌سازی حوزه‌های علمیه گفت: یکی از کارهای مورد تاکید مقام معظم رهبری چابک سازی سیستم حوزه‌ها است و کوچک سازی سیستم‌های اداری بر کارآمدی می‌افزاید که این طرح در دستور کار شورای عالی حوزه بوده و در سال تحصیلی جدید به دنبال عملیاتی کردن این طرح هستیم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور یکی ازبرنامه های حوزه علمیه را تمرکز زدایی عنوان کرد و افزود: در استان‌ها مدیریت‌های استانی حوزه‌ها تشکیل شده که اختیارات به این مدیریت‌ها داده شده است و به دنبال این هستیم که حوزه قم تنها برای سطوح عالی باشد و در صدد افزایش پذیرش طلاب جدید در استان‌ها هستیم.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به موقوفات حوزوی اظهار کرد: در دوره جدید مدیریتی به دنبال احیای موقوفات حوزه‌های علمیه هستیم تا بتوانیم از درآمد این موقوفات حوزه‌های علمیه را اداره کنیم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به تلاش‌ها برای جذب خیرین در حوزه‌های علمیه گفت: انجمن خیرین ساخت و توسعه مدارس علمیه را تشکیل دادیم که ساخت مدارس جدید را به این انجمن ارجاع می‌دهیم و به دنبال این هستیم که مردم خیر را در ساخت مدارس علمیه وارد کنیم.
 
آیت الله حسینی بوشهری اعزام اساتید اخلاق به سراسر کشور را از برنامه‌های حوزه علمیه دانست و افزود: تعداد اساتید مدارس شهرستان‌ها 1412 استاد، تعداد اساتید رشته‌های تخصصی 539 استاد، تعداد اساتید مدارس قم 700 استاد و تعداد اساتید سطوح عالی حوزه 1100 است.
 
وی تصریح کرد: 16 انجمن تخصصی در حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کنند که از جمله این انجمن‌ها، انجمن مدیریت، انجمن کلام اسلامی، انجمن حدیث است.
 
برنامه ریزی برای آموزش زبان‌های خارجی به طلاب
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به رشته‌های تخصصی در این نهاد اظهار کرد: هم اکنون 28 رشته و گرایش تخصصی از جمله تفسیر، حقوق، تاریخ اسلامی را در حوزه‌های علمیه داریم که کم کم این رشته‌ها به وجود آمده و تحولی در حوزه‌های علمیه پدید آمده است.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آموزش زبان خارجی در حوزه علمیه گفت: قصد داریم آموزش زبان‌های خارجی به طلاب را جدی بگیریم و طلاب حداقل با دو زبان عربی و انگلیسی آشنا شوند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تعداد کل طلاب جدید را 11 هزار و 360 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 1150 نفر در مدارس قم پذیرش می‌شوند و 1514 نفر از پذیرفته شدگان در حوزه‌ها دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برنامه ساخت حوزه علمیه در منطقه پردیسان اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از طلاب در منطقه پردیسان سکونت دارند، برنامه ساخت و ساز را در منطقه پردیسان پیگیری می‌کنیم تا مدارس سطح یک و دو را در آن منطقه ایجاد کنیم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه سوریه خاطرنشان کرد: در فضای بین المللی به جز برخی از کشورها که ظلم و تهاجم جزو فرهنگ آن‌ها شده است، بقیه کشورها این تهدیدات وبرنامه تهاجم به سوریه را محکوم می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: برخی با هدف برقراری امنیت برای صهیونیست‌ها تهاجم به سوریه را مطرح می‌کنند و قصد از بین بردن محور مقاومت که سوریه یکی از ارکان این محور است را دارند، برخی از کشورهای عربی هم با آمریکا هم پیمان شدند.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به محکومیت جنگ  علیه سوریه گفت: ما تهاجم به سوریه را جنایت علیه انسانیت می‌دانیم و هر جنگی قابل قبول نیست و اسلام نیز در جنگ‌ها پیشتاز نبوده است، مگر اینکه جنگی بر او تحمیل می‌شد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور جنگ‌های عراق و افغانستان را جنگ‌هایی بدون ثمره برای ابرقدرت‌ها دانست و افزود: مردم کشورهای غربی تنها شاهد تشییع پیکر فرزندانشان بودند و اگر امروز در کشورهای غربی مردم بر ضد جنگ تظاهرات می‌کنند، به دلیل خاطرات بد جنگ‌های عراق و افغانستان است.
 
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی و حوزه‌های علمیه تهدیدات علیه سوریه را محکوم می‌کنند و جمهوری اسلامی به دنبال جلوگیری از جنگ بر ضد سوریه است.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دولت جدید اظهار کرد: حوزه‌های علمیه انتظارات زیادی را از دولت‌ها ندارند، البته دولت‌ها در نظام اسلامی نمی‌توانند ارتباطی با حوزه‌ها را نداشته باشند و حوزه‌های علمیه به نظام اسلامی خدمات ارائه می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: فعالیت‌های روحانیون از هزینه‌های دولت می‌کاهد و دولت نمی‌تواند به حوزه‌ها بی تفاوت باشد، امیدواریم دولت جدید با حوزه رابطه خوبی را داشته باشد چراکه  حوزه‌ها با دولت همراهی را دارند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcenv8z.jh8npi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما