دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 1609
همزمان با عید سعید غدیر؛

30 زوج دانشجوی قمی ازدواج خود را جشن گرفتند

قم نيوز : قم نیوز: چهاردهمین جشن ازدواج دانشجویی ‌با حضور 30 زوج دانشجوی قمی در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
30 زوج دانشجوی قمی ازدواج خود را جشن گرفتند
به گزارش قم نیوز، در ابتدای مراسم که پیش از ظهر امروز برگزار شد و جمعی از دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) و دانش‌پژوهان مجتمع علمی معصومیه حضور داشتند، معاون امور فرهنگی این دانشگاه به بیان نکاتی در آداب همسرداری از دیدگاه قرآن کریم پرداخت.

حجت الاسلام خسرو تقدسی‌نیا اظهار کرد: قرآن کریم مطالب بسیار ظریفی در باب ازدواج و خانواده به صورت شفاف بیان کرده و وظایف هر یک از طرفین را به صورت واضح روشن کرده است.

وی ادامه داد: طبق آیه ۲۲۸ سوره بقره زن و مرد هر یک حقوقی در مقابل یکدیگر دارند و این حقوق به صورت متقابل باید از طرف هر دو رعایت شود.

معاون امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) عنوان کرد: در آیات متعدد قرآن این حقوق متقابل به صورت پراکنده ذکر شده است.

تقدسی‌نیا افزود: در جایی قرآن تاکید می‌کند که زن و مرد باید مایه‌ آرامش هم باشند و در جای دیگر مودت و دوستی را فلسفه ازدواج می‌داند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن زن و مرد لباس یکدیگر ذکر شده‌اند، بیان کرد: این مطلب به این معنا است که همانطور که لباس عیوب بدن را می‌پوشاند، زن و شوهر نیز باید عیوب و نواقص یکدیگر را بپوشانند.

معاون امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: معنای دیگری که از این آیه دریافت می‌شود این است که همانطور که لباس برای انسان زینت است، زن و مرد نیز باید برای یکدیگر زینت باشند.

وی عنوان کرد: از وظایف دیگری که قرآن به عهده مرد می‌گذارد، حسن معاشرت با همسر و تعلیم معارف دینی به اوست.

تقدسی‌نیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه باقرالعلوم(ع)، ادامه داد: در برگزاری این جشن‌ها تلاش داریم تا با دعوت از اساتید مجرب در واقع کارگاهی را برای زوج‌های جوان ترتیب داده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای امسال ۳۰ زوج جوان که طی یک سال گذشته ازدواج کرده‌اند را ثبت‌نام کرده‌ایم.

معاون امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به حمایت از زوج‌های جوان این دانشگاه گفت: زوج‌های جوان می‌توانند با گرفتن معرفینامه از دانشگاه و مراجعه به صندوق قرض‌الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نسبت به اخذ وام یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی اقدام کنند.

وی افزود: همچنین این افراد می‌توانند با مراجعه به صندوق قرض‌الحسنه دانشگاه باقرالعلوم(ع) از وام ۵۰۰ هزار تومانی امور دانشجویی نیز برخوردار شوند.

در انتهای این مراسم هدایایی به رسم یادبود به زوج‌های جوان این دانشگاه و دانش‌پژوهان مجتمع معصومیه اعطا شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.vnzt23n-wftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما