يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 16214

هنرمند جوان قمی داور جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شد

قم نيوز : قم نیوز: مسعود طایری از فارغ‌التحصیلان هنرستان هنرهای زیبای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به عنوان داور بخش دانش‌آموزی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد انتخاب شد.
هنرمند جوان قمی داور جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شد
به گزارش قم نیوز، این جوان هنرمند قمی به همراه زانیار طهماسبی و رضوان رجبی در بخش دانش‌آموزی آثار راه‌یافته به مرحله داوری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را ارزیابی می‌کنند.
 
طایری متولد 1373 و دانشجوی رشته انیمیشن در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی صدا و سیما است.
 
وی دوره متوسطه را در هنرستان صدا و سیما در رشته انیمیشن گذرانده و طی این دوره 2 انیمیشن با نام‌های «ویز» و «چ.جنگ» را به صورت گروهی ساخته است.
 
این هنرمند جوان قمی پس از پایان دوره هنرستان برای کارآموزی به مدت یک ماه در موسسه پویانمایی صبا مشغول به کار بود و موفق به کسب دیپلم انیمیشن شد، سپس برای گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی به هنرستان هنرهای زیبای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم رفت و 2 انیمیشن دیگر به نام‌های «امید زندگی» و «ذهن» را ساخت که با انیمیشن امید زندگی رتبه اول در جشنواره هنرهای زیبای کشوری را دریافت کرد و همچنین انیمیشن «ویز» در این جشنواره تقدیرنامه دریافت کرد.
 
وی پس از این با انیمیشن «ذهن» در جشنواره پرسش مهر شرکت کرد که پس از گذراندن مراحل ناحیه، استانی، کشوری، وارد چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شد و در این جشنواره توانست تندیس زرین پویانمایی را دریافت کند.
 
مسعود طایری پس از کسب این افتخارات در چهل و سومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که در حال برگزاری است به عنوان داور بخش دانش‌آموزی این جشنواره انتخاب شد.
 
طایری در خصوص داوری این جشنواره گفت: با استفاده از تخصص خود در زمینه انیمیشن در داوری آثار به خصوص در بخش انیمیشن تلاش خواهم کرد.
 
وی که معتقد است آثار دانش‌آموزی در بخش انیمیشن چندان تکنیکی نیست، تصریح کرد: بچه‌ها به سمت استفاده از تکنیک‌های خلاقانه نرفته‌اند در حالی که استفاده از این‌گونه تکنیک‌ها در جشنواره‌ها امتیاز بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند.
 
داور جشنواره چهل و سوم فیلم رشد افزود: باید توجه داشت که بیشتر آثار در بخش انیمیشن دانش‌آموزی از سه تکنیک کاغذ، استاب موشن و همچنین 3D استفاده کرده‌اند اما چون در این آثار از تکنیک‌ها به خوبی استفاده نشده بود و امتیاز بالایی هم نمی‌توان به آن‌ها داد.
 
این هنرمند جوان قمی اظهار داشت: به طور کلی در حوزه دانش‌آموزی استفاده از تکنیک‌های خلاق در انیمیشن بسیار کم است و بیشتر از سه یا چهار تکنیک ثابت استفاده نمی‌شود چراکه استفاده از این تکنیک‌ها زمان‌بر است.
 
گفتنی است،‌ چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد سوم تا دهم آبان‌ماه برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdox0f.yt09f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما