?> مسابقات نونهالان کشور فرصت بروز توانمندی کشتی قم بود | قم نیوز
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 16812
دبیر هیئت کشتی استان قم:

مسابقات نونهالان کشور فرصت بروز توانمندی کشتی قم بود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر هیئت کشتی استان قم حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان کشور را فرصتی مغتنم برای بروز توانمندی‌های کشتی قم عنوان کرد.
مسابقات نونهالان کشور فرصت بروز توانمندی کشتی قم بود
به گزارش قم نیوز، احمد رضایی امروز اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌هایی که از نحوه برگزاری و همچنین کیفیت فنی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نونهالان کشور داشتم به نظرم این رقابت‌ها فرصت بسیار خوبی برای عرض اندام کشتی‌گیران توانمند و آینده‌دار قمی بود.
 
وی ادامه داد: اگر ایران همواره یکی از کشورهای پرقدرت و همواره مدعی کشتی فرنگی و آزاد جهان در مسابقات مختلف برون مرزی محسوب می‌شود، دلیلش این است که خوشبختانه در کشورمان به سازندگی این رشته از رده‌های سنی پایه توجه ویژه‌ای می‌شود.
 
دبیر هیئت کشتی استان قم عنوان کرد: در واقع همین توجه ویژه و سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه است که می‌بینیم کشتی کشورمان همواره از پشتوانه خوبی برخوردار است و اگر خدای ناخواسته یک کشتی‌گیر در تیم ملی آسیب ببیند و یا مشکلی برایش پیش بیاید، خیلی سریع می‌توانیم یک نفر خوب و آماده را جایگزین وی کنیم و بدون دغدغه در مسابقات مختلف حضور یابیم.
 
وی تاکید کرد: همین توجه به رده‌های سنی پایه است که موجب شده کشتی در تمام ادوار المپیک خوش درخشیده و تنها رشته‌ای باشد که بیشترین مدال را کسب می‌کند و موجب عزت، سربلندی و افتخار ورزش و مردم کشورمان در رقابت‌ با برترین‌های دنیا می‌شود.
 
رضایی یادآور شد: البته سال‌ها بود که فدراسیون کشتی برای برگزاری رقابت‌های رده سنی نونهالان کشتی آزاد و فرنگی کشور برنامه‌ریزی نمی‌کرد و این جای نگرانی داشت اما خوشبختانه از امسال بار دیگر شاهد برگزاری رقابت‌های این رده سنی و تقابل استعدادهای نقاط مختلف کشور در مسابقات قهرمانی ایران هستیم.
 
وی اظهار داشت: قم نیز که در سال‌های اخیر همواره جزو استان‌های پیشرو و موفق در کشتی کشورمان بوده است، تیمی بسیار خوب و توانمند را به مسابقات قهرمانی کشور اعزام کرد و در مجموع باید بگویم که فرصت بسیار خوبی داشتیم که چند چهره مستعد دیگر نیز به سطح اول کشتی کشور به تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف معرفی کنیم.
 
دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: علاوه بر اعزام تیم کشتی نونهالان استان به رقابت‌های قهرمانی کشور شاهد حضور یک داور قمی در مسابقات این دوره نیز بودیم در حالی که این دوره از مسابقات پس از 29 سال وقفه برگزار شد.
 
تیم کشتی فرنگی نونهالان قم در حالی در 10 وزن با حریفان خود پیکار کرد که در وزن 32 کیلوگرم مهدی قربانی، در 35 حمید سعادتی، در 38 جواد شوکت، در 42 علی‌اصغر رحیمی، در 47 محمدرضا شفاهی، در 53 ابوالفضل زینتی، در 59 رضا مردی، در 66 یعقوب عطارد، در 73 امیرحسین قرنلی و در وزن 85 کیلوگرم سعید حق‌زاده در ترکیب این تیم حضور داشتند و روح‌الله میکائیلی، مهدی پودنکی و مهدی علیزاده نیز به عنوان مربی تیم قم را همراهی می‌کردند ضمن اینکه سیفعلی سلمان‌پور نیز به عنوان تنها داور قمی در این دوره از رقابت‌ها قضاوت کرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdchi6nz.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما