يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 17525
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری قم،

ایجاد پایانه ای برای ساماندهی زایران عراقی ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر ایجاد پایانه ای برای ساماندهی زایرین عراقی تاکید کرد.
ایجاد پایانه ای برای ساماندهی زایران عراقی ضروری است
به گزارش قم نیوز،ˈ عیسی رضاییˈ روز یکشنبه با اشاره به حضور گسترده زایران عراقی به استان قم در ایام سال افزود: با ایجاد پایانه ای می توان خدمات را به صورت مستقیم و سریع تر در اختیار آنان قرار داد.
 
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه کارگروهی برای ساماندهی زوار عراقی در استانداری قم تشکیل و جلساتی نیز در این زمینه برگزار شده است.
 
رضایی ادامه داد: با ایجاد دفاتر خدمات مسافرتی دراین پایانه ها می توان جلوی فعالیت دلالان و سودجویان را نیز گرفت و بر اساس بودجه زایران، اماکن اقامتی دارای مجوز و تایید شده از لحاظ بهداشتی و قوانین تعزیرات را به آنان پیشنهاد داد.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی دلالان با هدایت زایران عراقی به اماکن غیرمجاز و دریافت هزینه های گزاف اقدام به سودجویی می کنند که باید جلوی این کار گرفته شود.
 
رضایی با اشاره به اینکه روزانه سه هزار زایر عراقی وارد قم می شوند، گفت: باید زیرساخت های این شهر برای پاسخگویی به نیازهای اقامتی و گردشگری آنان فراهم باشد.
 
وی بیان داشت: با ایجاد بحران درسوریه ، زایران عراقی گرایش بیشتری به سفر به ایران دارند و دو استان قم و مشهد به عنوان هدف و اولویت اصلی آنان در سفر به جمهوری اسلامی است.
 
وی درادامه اظهار داشت: هم اکنون تشکیل این پایانه یکی از اولویت های این اداره کل می باشد که برخی از رایزنی ها با نهادها و سازمان های ذیربط انجام شده است.
 
رضایی یادآور شد: با حمایت از بخش خصوصی در راستای تکمیل طرح های نیمه تمام چون ساخت مراکز اقامتی تا دو سال آینده سه هزار تخت به ظرفیت موجود تخت های استان اضافه خواهد شد.
 
وی ظرفیت تخت های موجود در قم را هفت هزار و 500 تخت اعلام کرد و گفت: هم اکنون 91 واحد اقامتی رسمی شامل 26 هتل، 23 هتل آپارتمان و 42 مهمانپذیر درقم وجود دارد.
 
رضایی یادآور شد: همچنین 101 واحد اقامتی استیجاری در قالب منازل استیجاری نیز به زایران و مسافران در قم ارایه خدمات می دهند.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjiiev.uqea8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما