پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 19378

حوزویان در جریان رخدادهای جشنواره فیلم فجر باشند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر خانه هنر طلاب در استان قم، برگزاری جشنواره فیلم فجر را از مهم ترین رخدادهای فرهنگی کشور دانست و گفت: حوزویان نیز باید در جریان مسائل این رخداد فرهنگی باشند.
حوزویان در جریان رخدادهای جشنواره فیلم فجر باشند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ˈمهدی عبداللهیˈ روز چهارشنبه در حاشیه اکران فیلم های جشنواره فجر در قم در جمع خبرنگاران، وی با اشاره به اینکه هنر و سینما بستری است که دشمنان از آن به دنبال شبیخون فرهنگی هستند، افزود: بر این اساس باید طلاب حوزه های علمیه در این زمینه وارد شوند و خانه طلاب بر همین اساس شکل گرفته است.
 
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته طلاب در جشنواره فجر تهران شرکت مستمری داشتند و بعد از مشاهده فیلم ها به نگارش نقد در خصوص آنها می پرداختند، امسال هم فیلم ها توسط حوزویان نقد می شود.
 
عبداللهی ادامه داد: خانه هنر طلاب مجموعه ای است که از حدود یک سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرده است و به نقش حوزه و حوزویان در هنر می پردازد.
 
وی تصریح کرد: این مجموعه درسه محور به فعالیت می پردازد که اولین محور فعالیتش تولید علم در حوزه هنر دینی است، محور دوم فعالیت این نهاد در گفتمان سازی برای هنر دینی و خانه هنر طلاب در محور سوم فعالیت خود به دنبال جریان سازی هنر دینی است.
 
وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم که در سال های آینده سالن ویژه ای برای پخش فیلم برای اساتید و فضلای حوزه درنظرگرفته شود تا اساتید حوزه هم به نقد نظری فیلم ها بپردازند.
 
عبداللهی با اشاره به ویژگی های نقدهای حووزیان گفت: درنقدهای که حوزویان به فیلم ها می کنند، نقدها در دو سطح صورت می گیرد، یک سطح نقد حوزویان، نقد به قالب و ساختار فیلم ها است، اما سطح دیگر نقد حوزویان در حوزه نقد قواعد نظری فیلم ها است که در این سطح از نقد، حتی استخراج قواعد نظری و فقهی از سوی حوزویان صورت می گیرد و به بحث های فقهی در حوزه سینما هم پرداخته می شود.
 
وی برگزاری جشنواره فیلم فجر در ارتقا فرهنگ شهر قم بسیار تاثیر گذار است و باید از فرصت به وجود آمده استفاده کرد.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdch6xnz.23nwqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما