شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : 19450
آیت‌الله اعرافی

گفتمان جامعه المصطفی(ص) گفتمانی دینی، معنوی، فلسفی و اخلاقی است

قم نيوز : قم نيوز: مدیر جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه بهره‌مندی از یک شبکه تبلیغی مناسب برای دانش آموختگان ضروری است، گفت: گفتمان المصطفی(ص) گفتمان دینی، معنوی، فلسفی، اخلاقی و همراه با حکمت است و آن را برای همه انسان‌ها مفید می‌داند.
گفتمان جامعه المصطفی(ص) گفتمانی دینی، معنوی، فلسفی و اخلاقی است
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در ششمین گردهمایی دانش آموختگان جامعه المصطفی(ص) العالمیه ضمن خیر مقدم به دانش آموختگان المصطفی(ص) به شهر قم اظهار کرد: امیدوارم این نشست در مسیر تعالی خدمت به اسلام موثر باشد.

وی با بیان اینکه همزمانی این نشست با ایام دهه فجر را گرامی می‌داریم، گفت: خداوند را به خاطر نعمت حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن که ملت ایران خلق کردند، سپاسگزاریم.

مدیر جامعه المصطفی(ص) العالمیه بیان کرد: حضور بانوان و چهره‌های فعال علمی و فرهنگی از ۵۰ کشور جهان از نکات مثبت همایش امسال است.

وی با بیان اینکه در گردهمایی امسال مقدمات دیدار با مقام معظم رهبری فراهم شده و خبرهای مثبتی از برگزاری این دیدار می‌رسد، گفت: امیدواریم که دانش آموختگان جامعه المصطفی(ص) امسال به محضر مقام معظم رهبری برسند.

اعرافی با اشاره به خطبه ۱۱۴ نهج‌البلاغه تصریح کرد: امام علی(ع) پایان پذیر بودن، وجود سختی‌ها و دشواری‌ها، در حرکت بودن و جای عبرت و پند گرفتن را چهار ویژگی این عالم بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه سه عنصر اول تبیین کننده این جهان است، عنوان کرد: سه عنصر اول حقیقت عالم را تصویر می‌کنند، ولی عنصر چهارم بیان روح این جهان است و می‌گوید که این جهان آموزنده است و انسان می‌تواند از آن درس بگیرد.

مدیر جامعة المصطفی(ص) اظهار کرد: صفات، ویژگی‌ها و فضیلت‌های اخلاقی می‌توانند دو کارکرد ذاتی و مقدماتی داشته باشند.

وی افزود: بعضی از صفات اخلاقی ضمن اینکه ارزش ذاتی دارند، همچنین یک ارزش مقدماتی برگرفته از تبلیغات فرهنگی نیز دارند.

اعرافی با اشاره به اینکه اینگونه گردهمایی‌ها باید ویژگی‌های یک مبلغ را در ما تقویت کند، بیان کرد: ما امروز در شرایطی قرار داریم که تهدیدهای زیادی اسلام را در بر گرفته است.

وی از عدم حضور مناسب عالمان دینی اسلام در گفتمان‌های دینی نخبگانی انتقاد کرد و گفت: ما باید بدانیم که به حضور قوی‌تر در عرصه‌های نخبگانی و علمی نیاز داریم.

مدیر جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه دانش آموختگان جامعه المصطفی(ص) باید علاوه بر برخورداری از بهره‌های علمی از ویژگی‌های روحی مناسب حضور در مصاف گفتمان‌های جهانی نیز برخوردار باشند، گفت: جامعه المصطفی(ص) تلاش می‌کند انسان‌های عالمی را تربیت کند که ویژگی‌های یک مبلغ خوب را داشته باشند تا در این گفتمان‌های جهانی به راحتی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: مخاطب ما خود مردم هستند، ولی باید در نخبگان نیز تأثیرگذار باشیم.

اعرافی وجود اختلاف‌هایی بین مبلغین دینی را مورد نکوهش قرار داد و عنوان کرد: گاهی این اختلافات طبیعی است و گاهی اختلافات چنان حاد می‌شود که موجب می‌شود نیروهای خودی را خنثی کنیم.

وی به برخی از تندروی‌هایی که در میان پیروان مکتب اهل بیت(ع) که موجب اختلاف در میان امت اسلامی می‌شود و ریشه در غرب دارد، اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی به منطق خود بالاترین خدمت را با اسلام کرده است، ولی تندروی‌ها همیشه به مکتب اهل بیت صدمه زده است و باید تند روی‌ها و کج روی‌ها را از بین ببریم.

مدیر جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه به جان هم انداختن مذاهب اسلامی یک خطر بزرگی برای اسلام است، افزود: اختلاف بین مذاهب اسلامی مهمترین بهانه برای اختلاف‌افکنی بین مذاهب امت اسلام شده است.

وی به عدم انسجام در فعالیت‌های دینی و فرهنگی حوزویان اشاره کرد و گفت: در مناطق مختلفی می‌بینیم که دانش آموختگان وجود دارند، ولی انسجامی در میان آن‌ها نیست و تنها خود دانش آموختگان هستند که می‌توانند میان خود انسجام به وجود آورند.

اعرافی با بیان اینکه بهره‌مندی از یک شبکه تبلیغی مناسب است، عنوان کرد: گفتمان المصطفی گفتمان دینی، معنوی، فلسفی، اخلاقی و همراه با حکمت است و آن را برای همه انسان‌ها مفید می‌داند.

وی تاکید کرد: امیدوارم که این نشست‌ها بتواند بر مشکلات امروز جهان اسلام فائق آید و پیشگام حرف نو در دنیا باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciu5az.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما