پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 19987

تعداد مراکز فرهنگی و هنری در قم اندک است

قم نيوز : قم نيوز:‌نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قم در بسیاری از مسائل ضعف دارد از جمله در مسائل فرهنگی و هنری و باید تمام تلاشمان را برای بهبود این ضعف‌ها به کار ببریم که بخشی از آن ناشی از تخصیص نیافتن کامل بودجه قم برای مردم قم است.
تعداد مراکز فرهنگی و هنری در قم اندک است
به گزارش قم نيوز، احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه چهارشنبه در همایش وکلای قم که به مناسبت روز وکیل مدافع در مجتمع وتوس قم برگزار شد در ابتدای سخنان خود، یاد و خاطره شهدای انقلاب را گرامی داشت و روز وکیل مدافع را به تمام وکلا تبریک گفت و برای آنها اظهار امیدواری کرد که بتوانند در برقراری عدالت و دفاع از حق، قوه قضاییه و مسؤلین قضایی را یاری کنند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام و مذهب شیعه بر عدالت همیشه پافشاری کرده گفت: حضرت علی (ع) در حقیقت شهید عدالت بود و عدالت بهترین و ارزان ترین چیزی است که ما همیشه از آن یاد می‌کنیم و عدالت آنقدر ارزشمند است که خیلی‌ها جان خود را برای برقراری آن می‌دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان مجلس هم به عنوان وکلای مردم هستند، نقش هر دو را در جامعه سنگین دانست و افزود: ما در شهر قم وکلای بسیار خوبی داریم که در مقایسه با وکلای دیگر شهرها سرآمد هستند به دفاع از حقوق موکلین خود.

استقلال وکلا باید حفظ شود

وی در بخشی از سخنان خود به استقلال وکلا اشاره و اظهار کرد: در مجلس لایحه استقلال وکلا را باید به گونه‌ای پیش ببریم که وکلا واقعاٌ استقلالشان حفظ شود و کسی احساس نکند که مقامی یا شخصیتی به وکیل دستور می‌دهد و در پرونده اعمال نفوذ می‌کند و اطمینان حاصل نماید که هر زمانی به وکیلی مراجه کند آن وکیل با استقلال کامل از حقوق او دفاع خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تمام وکیل‌های کانون وکلای قم خواست تا در مورد لایحه استقلال کانون یا هر موضوع دیگری پیشنهادهایشان را مطرح کنند و گفت: ما آن را با گروه های تخصصی در مجلس مطرح می کنیم، همان طوریکه بیش از ۳۰ پیشنهاد را از طرف اصناف قم در کمیسیون اقتصادی مطرح کردیم و بسیاری از آنها به تصویب رسید.

امیر آبادی در ادامه افزود: مردم می‌توانند از طریق نماینده خود در مجلس پیشنهادها و ایده‌های خود را که مایل اند به صورت قانون در بیاید را مطرح کنند.

وی ادامه داد: نه تنها در بحث استقلال کانون وکلا بلکه در تمام مسائل شما حقوق دانها که رشته شما مرتبط با قانون گذاری نیز هست می‌توانیید ما نمایندگان را کمک نمایید.

قم امروز مظلوم واقع شده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود به استان قم اشاره ای داشت و اظهار کرد: قم امروز مظلوم واقع شده و در شاخص ها ضرر کرده است.

وی تصریح کرد: استان قم در آمار و ارقام ارائه شده از طرف سازمان مدیریت جهانی و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری وضعیت خوبی ندارد و با توجه به این که قم یک شهر فرهنگی است اما در داشتن کتابخانه در کشور رتبه بیست و هفتم و در داشتن مراکز فرهنگی و هنری رتبه بیست و نهم را در کشور دارا است.

قم چهاردهمین استان کشور در نرخ بیکاری است

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: قم در داشتن مراکز بهداشتی و درمانی رتبه ۲۷را در شهر و رتبه۳۱ را در روستاهای کشور دارد، همچنین در نرخ بیکاری استان چهاردهم و در نرخ تصادفات نرخ نهم را در کشور دارد که این آمار خوبی برای استان نمی‌باشد.

وی با بیان این که حق مردم است تا از این آمار مطلع شوند، گفت: مردم بر گردن ما حقی دارند و باید از حقوق آنها دفاع کنیم.

امکانات رفاه و آسایش به نسبت جمعیت در قم بسیار ناچیز است

امیرآبادی با اشاره به این که حدود یک میلیون و دویست هزار نفر در داخل شهر قم زندگی می‌کنند اظهار کرد: امکانات رفاه و آسایش به نسبت جمعیت بسیار ناچیز است به عنوان مثال در قم دو سالن سینما بیشتر وجود ندارد و اگر سینمای مجتمع وتوس نبود جشنواره فجر در کجا برگزار می‌شد؟

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در قم گفت: بسیاری از نمایندگان در مجلس به ما می‌گویند استان شما که مشکلی ندارد تمام پول‌ها به قم وارد می‌شود، رئیس مجلس نماینده قم است، خیلی از رجال کشور در قم زندگی می‌کنند، اما من با قرائت آمار و ارقام در صحن مجلس به آنها ثابت کردم قم هم بی مشکل نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این که یکصد و شصد و چهار مرکز فرهنگی در قم وجود دارد و ۱۹۶ میلیارد تومان به این مراکز بودجه اختصاص داده شده، عنوان کرد: بسیاری از این مراکز فرهنگی کارکردی ملی و فرا ملی دارند و به مردم قم اختصاص ندارند، لذا با حمایت از این مراکز باید سهم مردم قم هم داده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قم با یک استان و ۲۲۰ روستا و مرکز مواصلاتی هفده استان کشور، افزود: آیا باید بودجه دانشگاه علوم پزشکی این استان با دانشگاه علوم پزشکی کاشان یکی باشد؟ آیا درست است قم که یکی از مراکز دامپروری کشور است در شاخص‌ها تخصیصی برای آب قم نیامده باشد؟

امیرآبادی در سخنان خود با اشاره به زائرانی که در طول سال به قم وارد می‌شوند تصریح کرد، مردم قم نباید هزینه این همه زائر را بدهند و درست نیست بودجه مردم قم را گرفته و برای خدمات تمام مردم ایران هزینه کنیم که دولت به این نکته باید توجه داشته باشد.

بودجه قم ۳۰ میلیارد تومان افزایش و مالیات ۳۰ میلیارد تومان کاهش یافت

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در بحث کلان شاخص‌های قم را دنبال می‌کنیم و با تلاش‌های فراوان توانسته‌ایم تا کنون بودجه نود میلیاردی استان قم را به یکصد و بیست میلیارد تومان افزایش و مالیات را ۳۰ میلیارد تومان کاهش دهیم.
انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcd5n0f.yt0nj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما