چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 20248

میزان تولد در قم افزایش یافت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در سال جاری میزان تولد سه درصد افزایش یافته است، گفت: متاسفانه آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق نیز افزایش یافته است.
میزان تولد در قم افزایش یافت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر سه‌شنبه شب در پنجاه و سومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حضور خود در مجمع مشورتی کلانشهرها در تهران در هفته‌ای که گذشت، اظهار داشت: برای این جلسه دو دعوتنامه یکی از سوی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و دیگری از سوی رئیس شورای عالی استان‌ها برای ما ارسال شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه هم دو صندلی برای دو رئیس قرار داده شده بود که چمران و مسجد جامعی بر آن تکیه زدند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: قرار بود که برای مجمع مشورتی کلان‌شهرها انتخابات برگزار شود و هیئت رئیسه انتخاب شود که این موضوع به جلسه بعدی موکول شد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل جلسه شورای ثبت احوال استان گفت: این جلسه به صورت سالیانه برگزار می‌شود که در آن آماری از میزان مرگ و میرها، تولد، ازدواج و طلاق و... ارائه می‌شود.

آتش‌زر با بیان اینکه در سال جاری میزان تولد سه درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: متاسفانه آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق نیز افزایش یافته است.

وی در عین حال با اشاره به اینکه برای طلاق آمار دادگاه‌ها را ملاک قرار می‌دهند، افزود: بعضی از پرونده‌های طلاق مراحل مختلف خود را در شهرهای دیگر طی می‌کند و نهایتا به قم ارجاع می‌شود که این طلاق‌ها به نام قم تمام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین به نامگذاری فرزندان نیز اشاره‌ کرد و گفت: بیشترین فراوانی نام‌ها را در دختران فاطمه و در پسران امیرعلی دارا هستند و همچنین ۱۰ اسم اول در دختران و پسران نام ائمه است.

وی با بیان اینکه در تولد پسران از دختران پیشی گرفتند اظهار داشت: البته این آمار با توجه به فوت بیشتر در پسرها به علت حوادث تقریبا ۵۰، ۵۰ است.

آتش‌زر همچنین از صدور ۶۰ هزار کارت هوشمند در قم خبر داد و گفت: در آینده امکان استفاده از کارت هوشمند در حمل و نقل عمومی استان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfc0d0.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما