چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 21255

لزوم نهادینه شدن فرهنگ استفاده از وسائل نقليه عمومي در قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با تاكيد بر استفاده از حمل و نقل عمومي گفت: در تلاش هستيم تا با محدود كردن مسير خودروهاي شخصي فضا را براي استفاده از وسائل حمل و نقل عمومي در قم را فراهم كنيم.
لزوم نهادینه شدن فرهنگ استفاده از وسائل نقليه عمومي در قم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبري در جمع نمازگزاران مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) سالاريه گفت: مهمترين موضوع براي ما در محلات گسترش فضاي سبز است كه اقدامات خوبي شكل گرفته و اين روند ادامه خواهد داشت.

وي افزود: وجود بوستان‌هاي محله‌اي در هر محله موجب نشاط و طراوت در آن محله شده و مشكلات عمده‌اي را برطرف كرده است.

شهردار قم بيان داشت: يكي از اقدامات ما در سال آينده اجراي نهضت آسفالت در سطح معابر شهر است كه قرار است طي آن بتوانيم مشكلات مردم را برطرف سازيم.

دلبري با تاكيد بر استفاده از حمل و نقل عمومي گفت: بايد در سال جديد در اين زمينه فرهنگ‌سازي صورت گيرد و البته در تلاش هستيم تا با محدود كردن مسير خودروهاي شخصي، فضا را براي استفاده از وسائل حمل و نقل عمومي فراهم كنيم.

وي افزود: اگر مردم مسير حمل و نقل عمومي را مناسب ببينند ديگر از وسائل نقليه شخصي استفاده نكرده و اين مسئله موجب كاهش ترافيك و مديريت در زمان و انرژي خواهد بود.

شهردار قم بيان داشت: همچنين در نظر داريم تا مسير امن دوچرخه را در سطح شهر اجرايي كنيم كه در اين راستا ايستگاه‌هاي دوچرخه راه‌اندازي و مسيرها نيز به زودي تكميل خواهند شد.

دلبري گفت: مسير امن دوچرخه در خيابان بلوارامين در حال طراحي و شكل‌گيري است كه در صورت تكميل شدن ترافيك عمده خيابان برطرف خواهد شد.

وي با اشاره به راه‌اندازي خطوط BRT‌ گفت: در اين زمينه نيز نخستين خط اتوبوس‌هاي تندرو قم از ميدان صنعت تا شهرقائم ادامه خواهد داشت كه با راه‌اندازي آن شاهد رفع مشكلات بسياري در شهر خواهيم بود.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcenw8w.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما