چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 23201

بیش از ۸۰ درصد آب مصرفی استان قم، در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از آب مصرفی استان صرف مصارف کشاورزی می‌شود گفت: تغییر الگوی مصرف آب خصوصا در بخش کشاورزی از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف آب است.
بیش از ۸۰ درصد آب مصرفی استان قم، در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، محمد صادق صالحی منش در مراسم روستای ابرجس با دریافت مشکلات مردم این روستا اظهار کرد: مشکل کم آبی این روستا را نج می دهد و امیدواریم در سال‌های آتی این مشکل حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر انتقال آب به استان قم، تلاش شبانه روزی مسئولان استان طی سالهای اخیر در راستای انتقال آب از سرشاخه های دز به قم را ستودنی دانست و افزود: خوشبختانه آخرین مرحله از این طرح عظیم ملی با آبگیری سد کوچری در ماه آینده انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان مشکل کم آبی را از مسائل گریبانگیر کشور در دهه گذشته عنوان و تصریح کرد: تغییر الگوی مصرف آب خصوصا در بخش کشاورزی از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف آب است.

استاندار قم با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از آب مصرفی استان صرف مصارف کشاورزی می‌شود، تبدیل مزارع به باغات را در جهت تحقق مصرف صحیح این منبع حیات بخش بسیار مهم توصیف کرد و خواستار اهتمام بیشتر مسئولین و کشاورزان به این مسئله شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchzini.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما