سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 23514

جهاد کشاورزی استان قم الگوی کشت را تغییر دهد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: مصرف آب باید مدیریت و به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد که در این راستا باید جهاد کشاورزی الگوی کشت را تغییر دهد.
جهاد کشاورزی استان قم الگوی کشت را تغییر دهد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش شب گذشته در چهارمین جشنواره آب صدای زندگی که در سالن آب شرکت آب و فاضلاب قم برگزار شد با اشاره به اینکه آب یک نعمت الهی است اظهار کرد: آب یک ماده حیات بخش که انسان ها بایستی از آن به طور مساوی بهره ببرند.

استاندار قم افزود: اگر آب نباشد زندگی تبدیل به مرگ می شود و در آن صورت همه چیز به خاموشی و سکون تبدیل می شود که متاسفانه امروزه جهان با مشکل کم آبی در برخی از نقاط مواجه شده است که سبب گرفتاری برای این مناطق شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران یک کشور نیمه خشک و کویری است عنوان کرد: ارزش آب بیشتر از پیش شده است و از همین رو باید از آب و خاک کشور حراست کنیم.

حجت الاسلام صالحی منش خاطر نشان کرد: برای دست یابی به آب در استان قم باید حدود ۳۰۰ کلیومتر از قم دور شویم تا از سر شاخه های دز بتوانیم آب را به استان منتقل کنیم که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه این آبرسانی به قم شده است.

استاندار قم با اشاره به اینکه امروز با مشکل کم آبی کشور مواجه شده عنوان کرد: ایران دارای اقوام و ملیت های مختلف و با یک سرزمین پهناور است که متعلق به همه ایرانیان است و از همین رو باید وظیفه خود بدانیم تا در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

وی تصریح کرد: استان قم با زحماتی که مسئولان کشیده اند امروز از نعمت آب بهره مند شده است به طوری که امام خمینی (ره) سد ۱۵ خرداد را راه انداختند و مقام معظم رهبری که با دستورات جدی خود برای آبرسانی به قم از سر شاخه های دز سبب این امرشده اند.

حجت الاسلام صالحی منش بیان کرد: مصرف آب باید مدیریت و به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد که در این راستا باید جهاد کشاورزی الگوی کشت را تغییر دهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceen8w.jh8xzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما