چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 23605

همایش ملی حدیث رضوی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: همایش ملی حدیث رضوی ۲ اواخر تیرماه به مناسبت دهه کرامت با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار می شود.
همایش ملی حدیث رضوی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، نشست خبری همایش ملی حدیث رضوی ۲ صبح امروز با حضور حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا مسئول برگزاری همایش، حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی دبیر علمی همایش، حجت الاسلام عبدالرضا حمادی دبیر اجرایی همایش و حامد حجتی معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی در سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا با اشاره به همایش ملی حدیث رضوی ۲، اظهار کرد: سال گذشته بر اساس توافق با بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، وزارت ارشاد اسلامی و ادراه کل ارشاد اسلامی قم؛ موسسه دارالحدیث مجری برگزاری سه همایش ملی حدیث رضوی در سه سال پیاپی شد.

مسئول برگزاری همایش حدیث رضوی، با اشاره به برگزاری نخستین همایش، افزود: نخستین همایش سال گذشته در قم برگزار شد که نتایج آن نیز از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شد.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به دوران امامت امام رضا (ع)، تصریح کرد: دوران امامت این این امام همام به گونه‌ای بود که جریان‌های تاثیر گذار زیادی در آن زمان زمان بوده‌اند که باید شناسایی شوند.

دبیر علمی همایش همایش حدیث رضوی ۲ با اشاره به اهداف این همایش عنوان کرد: باز‌شناسی تاثیر جریان‌های فکری در میراث امام رضا (ع)، باز‌شناسی تاثیر جریان‌های انحرافی در میراث امام رضا (ع) و باز‌شناسی تاثیر جریان‌های اخلاقی در میراث امام رضا (ع) برخی از اهداف این همایش است که این همایش در دهه کرامت بعد از ارزیابی آثار برگزار می شود.

حجتی با اشاره به اهمیت تلاش برای فرهنگ سازی در جامعه، تاکید کرد: ما باید برای اعتلای فرهنگ اجتماعی- اسلامی در جامعه تلاش زیادی کنیم و امیدواریم که این تلاش‌ها مورد رضای امام عصر (عج) واقع شود.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی قم با اشاره به اهمیت جشنواره‌های تخصصی، خاطرنشان کرد: ویژگی این جشنواره در تخصصی بودن آن است و به عبارتیدیگر این تنها جشنواره تخصصی منصوب به امام رضا (ع) است که باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcftvd0.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما