سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 24261

تالاب‌های قم در حال مرگ تدریجی هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: محیط زیست استان در حال خشک شدن و نابودی است و به سمت مرگ تدریجی پیش می‌روند.
تالاب‌های قم در حال مرگ تدریجی هستند
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هفته محیط زیست، اظهار کرد:در هفته محیط زیست به نشانه مقابله با گرمایش زمین صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریاها را، شعار امسال محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به بهترین کار برای داشتن محیط زیست سالم، افزود: برای داشتن یک محیط زیست سالم، نخست باید بسترهای طبیعی را برای این کار فراهم و مدیریت و برنامه‌ریزی‌های درستی اعمال کنیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مردم در ایجاد زیست محیطی سالم، تصریح کرد: هر کجا که مردم حضورداشتند مدیریت خوبی انجام شده است و امیدواریم با حضور مردم تنوع زیستگاهی را در استان شاهد باشیم.

رکنی با تاکید به مناطق حفاظت شده استانی، عنوان کرد: منطقه حوض سلطان، پلنگ دره، دریاچه نمک، موره، غدیر و بهشت معصومه از جمله مناطق حفاظت شده استان هستند که باید برای پیشرفت این مناطق تلاش زیادی داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به تالاب های استان، گفت: محیط زیست استان در حال خشک شدن و نابودی است، البته با پیشینه این تالاب ها می توان دریافت که تالاب های استان اوضاع خوبی ندارند.

وی با تاکید به استفاده از الگو در مدیریت، بیان کرد: برای پیشرفت نیاز به الگو است که همه بخش‌ها در مدیریت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای پیشبرد اهداف باید با یکدیگر هماهنگ عمل کنند.

رکنی با اشاره به همکاری با سایر نهادهای استانی، تصریح کرد: ما برای پیشبرد اهداف با دانشگاه علوم پزشکی، سازمان هواشناسی، شورای شهر و اداره کل مدیریت بحران طرحی بررسی کردیم که به اداره کل مدیریت بحران ارائه شد تا بر اساس آن بتوانیم به اهداف خود در حیطه محیط زیست برسیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم، با اشاره به تدابیر دولت جدید، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید به مسئله محیط زیست توجه ویژه ای دارد که قابل تقدیر است، دولت تدبیر و امید سعی دارد در زمینه مقابله با آلاینده ها به استانداردهای مطلوبی دست پیدا کند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی توجه به محیط زیست، افزود: رسانه ها با استفاده از نقش اثرگذاری اجتماعی خود می توانند با توجه به آموزه های مذهبی پایه‌های محیط زیست را تقویت کنند، زیرا نقش اثرگذاری رسانه غیر قابل انکار است.

رکنی با تاکید به وجود تالاب‌ها و ریزگردهای استان گفت: در صورتی به تعادل در طبیعت می‌رسیم که حقابه‌های زیست محیطی را برای تالاب‌ها تامین کنیم، تا حدود کمتری شاهد ریزگردها هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به طرح های اجرایی در محیط زیست، عنوان کرد: طرح محیط یار و یاوران طبیعت را برای حفظ و صیانت از طبیعت در نظرگرفته ایم که با گسترش آن در شهر و روستا می توان برای حفظ طبیعت کوشش کرد.

وی با اشاره به هفته محیط زیست،اظهار کرد: این هفته که از ۱۵ آغاز شد تا ۲۲ خرداد ماه نیز ادامه دارد که در این هفته نشست های زیادی برگزار شد که با ادامه آن در طول سال نیز می توان در زمینه حفظ محیط زیست گام موثری برداشت.

رکنی با اشاره به اهمیت تامین حقابه های زیست محیطی، گفت: اگر این حقابه ها را تامین نکنیم بستر مرگ تدریجی تالاب های استان را فراهم کرده ایم زیرا تالاب های استان در خطر هستند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست با اشاره به دقت در تصرف محیط زیست، گفت:در تصرف در طبیعت باید با احتیاط قدم برداشت زیرا ما باید این محیط زیست را به نسل های آینده بسپاریم که در این راستا همه موظف به همکاری هستند.

وی با اشاره به پورتال محیط زیست، خاطرنشان کرد: افراد با مراجعه به این پورتال می توانند ما را در بهتر شدن عملکردمان یاری دهند و همچنین می توانند در اتاق فکرهای محیط زیست حاضر شوند و نظرات خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcezw8w.jh8epi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما