يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 28055
آیت الله نوری همدانی:

مسئولان برای رفع آلودگی هوا چاره‌اندیشی کنند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم جاره اندیشی مسئولان در رفع معضل آلودگی هوا گفت: همه افراد جامعه باید در حفاظت محیط زیست تلاش و آنچه سبب بروز مشکلات می‌شود را رفع کنند.
مسئولان برای رفع آلودگی هوا چاره‌اندیشی کنند
به گزارش قم نیوز ، آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسعود عالیخانی مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید براینکه برای هر انسانی در طول زندگی مسئولیت‌هایی تعریف شده است، اظهار داشت: این مسئولیت‌ها از سوی عقل و شرع برای انسان بیان می‌شود.
 
مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه هر انسانی مسئولیتی در طول حیات خود بر عهده دارد، افزود: خداوند استعدادهای فراوانی در وجود انسان قرار داده و به فعلیت رساندن این استعدادها مهم‌ترین وظیفه و نخستین مسئولیت انسان است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید خود را براساس جهان بینی الهی بسازد، تصریح کرد: انسان باید با دلیل و برهان اخلاق خوب را در خود ایجاد و اخلاق ناپسند را از خود دور کند؛ چرا که پس از اعتقاد و ایمان، اخلاق در اسلام مورد توجه و تاکید است.
 
وی با اشاره به اینکه هر فردی باید خود را براساس اصول اخلاقی اسلام بسازد، عنوان کرد: انسان تا خود را نسازد نمی‌تواند جامعه را بسازد، انسان موجودی اجتماعی است و باید در بستر اجتماع خود را بسازد.
 
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انسان در برابر اجتماع مسئولیت دارد، عنوان کرد: انسان در برابر خدماتی که از اجتماع دریافت می‌کند باید مسئولیت خود را در برابر اجتماع انجام دهد.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه هر اندازه خدمت انسان بیشتر باشد در درگاه خدا مقرب تر است، خاطرنشان کرد: هر کسی به اندازه خدمتی که به جامعه می‌کند به همان نسبت در درگاه خدا محبوب تر است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید براهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: همه افراد جامعه باید در حفاظت محیط زیست تلاش و آنچه سبب بروز مشکلات می‌شود را رفع کنند.
 
وی با تاکید بر وظایف دولت‌ها و حکومت در قبال جامعه عنوان کرد: قدرت در دست دولت‌ها است، هوای پاک از جمله موارد بسیار مهم در زندگی جامعه است از همین رو مسئولان باید در این باره فکر اساسی و برنامه ریزی داشته باشند.
 
آیت الله نور همدانی با بیان اینکه باید مقدماتی فراهم شود تا آلاینده‌ها جامعه را تهدید نکند، خاطرنشان کرد: در این زمینه مسئولان باید با فرهنگسازی مباحث مربوط به حفاظت محیط زیست تبیین کنند.
 
مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه شغل افراد امانتی در دست انسان است، اظهار داشت: انسان در جایگاه شغلی خود موظف به رعایت ضوابط بوده و عدم رعایت این ضوابط خیانت در امانتی است که به واسطه شغل و جایگاه در اختیار انسان گذاشته شده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjiye8.uqeoizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما