جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 28189
با حضور مراجع و علما؛

بزرگداشت ‌آیت‌الله انصاری شیرازی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال آیت‌الله انصاری شیرازی‌ با حضور آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله علوی گرگانی، نوبخت معاون رئیس‌جمهور، علما و اساتید حوزه علمیه قم ‌برگزار شد.
بزرگداشت ‌آیت‌الله انصاری شیرازی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز ، مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال آیت‌الله انصاری شیرازی شب گذشته با حضور آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله علوی گرگانی،  نوبخت معاون ‌رئیس‌جمهور، علما و اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین تحریری در مراسم بزرگداشت این عالم ربانی اظهار داشت: نبی‌مکرم شخصیت والایی است که نمی‌توان شخصیت ارزشی ایشان را فهمید و جایگاه مادی آن حضرت را درک کرد.
 
وی افزود: پیامبر اسلام (ص) آنقدر خوشبو بود وقتی از مکانی عبور می‌کرد تا چند روز بوی عطر ایشان در آن مکان می‌پیچید و همگان بعد از چند روز می‌فهمیدند نبی مکرم از این مکان عبور کرده و همه این فضایل بیانگر کرامت و عظمت پیامبر گرامی اسلام است.
 
استاد اخلاق بیان کرد: پیامبر (ص) شخصیت با عظمتی بود که دین جامع را برای بشریت به ارمغان آورد و دین کامل که بالا‌ترین دستورات را برای سعادت انسان‌ها بیان کرده است.
 
‌تحریری به شخصیت اخلاقی و اجتماعی مرحوم انصاری شیرازی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله شیرازی از کسانی بود که همه مراحل معرفتی ولایتی توحیدی اخلاقی و طهارت نفس را دنبال کرد و لحظه‌ای از مقدسات دین عقب نشینی نکرد.
 
وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله انصاری شیرازی در بعد فردی و اجتماعی و اخلاقی بهترین برخورد‌ها را با انسان‌ها داشت و هیچ وقت بر سرس مقدسات اسلام و ولایت فقیه با دشمن کنار نیامد و تا آخر عمر دست از حمایت ولی فقیه بر نداشت.
 
استاد حوزه اظهار داشت: آیت الله انصاری از شخصیت‌های اخلاقی عرفانی ناشناخته در میان جامعه و حوزویان بود و رهبر انقلاب این دسته انسان‌ها را به خوبی می‌شناخت و ارتباط علمی و معنوی با این افراد برقرار می‌کرد.
 
وی افزود: مرحوم آیت الله شیرازی از جمله شخصیت‌هایی بود که در زمان طاغوت از مرجعیت امام خمینی (ره) حمایت کرد و از طهارت روحی و معنوی و روح مبارزات عالی برخوردار بود.
 
تحریری گفت: جامعه باید تلاش کند تا با سیره اخلاقی و عرفانی این گونه شخصیت‌های دینی آشنا شوند و هم چنین باید سیره این گونه شخصیت‌ها را در جامعه فرهنگ سازی کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchwzni.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما