قم نيوز : قم نیوز:مراسم گرامیداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله \'یحیی انصاری شیرازی\' از استادان برجسته حوزه علمیه قم پنجشنبه شب با حضور جمعی از طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم استان های اصفهان و شیراز در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت چهلم ارتحال آیت الله انصاری شیرازی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز ، در این مراسم که شخصیت های برجسته ای همچون حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید ،آیت الله امینی و آیت الله حسینی بوشهری، مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بیوت مراجع تقلید حضور داشتند ، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامیداشته شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین \'سیدعبدالله فاطمی نیا\' از اساتید حوزه علمیه قم ، مرحوم انصاری شیرازی را فردی عالم، فیلسوف و متخلق به اخلاق اسلامی توصیف کرد، و افزود: جایگاه علمی و فلسفی آیت الله انصاری شیرازی مورد تایید بسیاری از بزرگان و فیلسوفان معاصر بویژه علامه طباطبایی(ره) بود، و بزرگان دیگری نظیر آیت الله بهجت (ره) به این عالم جلیل القدرعنایت و توجه خاصی داشتند.
 
وی ارادت قلبی به خاندان بزرگوار اهل بیت(ع) را از ویژگیهای آن فقید سعید عنوان کرد، و افزود: آن مرحوم از تواضع و فروتنی قابل وصفی برخوردار بود، به نحوی که آن زمانی که به عنوان یک طلبه ساده از زادگاهش به قم آمد با آن زمانی که فیلسوف شد، تفاوتی نداشت، و هیچ جایگاه و مقام خاصی را برای خود قائل نبود.
 
آیت الله انصاری شیرازی استاد اخلاق، عرفان و فلسفه حوزه علمیه قم و از مهمترین مدرسان حکمت متعالیه و شرح منظومه ملاهادی سبزواری بود و از این روبه «شیخ الاشراق» و «قدوة المتالهین» لقب گرفته بود.
 
وی که در سال 1306 در نوایگان شهرستان داراب استان فارس زاده شده بود، سحرگاه روز 14 دیماه سال جاری در قم پس از طی یک دوره بیماری درگذشت و پیکرش در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcayonu.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما