چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 28321
آیت الله مقتدایی:

روحانیون برای حل مشکلات حوزه های علمیه دغدغه داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مشکلات فراوانی در حوزه های علمیه داریم و روحانیون باید برای حل این مشکلات بحث و بررسی و دغدغه داشته باشد.
روحانیون برای حل مشکلات حوزه های علمیه دغدغه داشته باشند
به گزارش قم نیوز ، آیت الله \'مرتضی مقتدایی\' روز چهارشنبه در آیین آغاز نهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم بیان داشت: روحانیت باید برای برخورد با عرفان های کاذب و انحرافات در مداحی ها برنامه داشته باشند و باید مراقب تحمیل شدن برخی انحرافات به هیات های مذهبی باشیم.
 
وی بیان داشت: از این گونه انحرافات علیه اسلام و تشیع سوء استفاده می شود و روحانیون باید برای برخورد با این مشکلات هم افزایی و تبادل نظر داشته باشند تا تصمیم قاطعی به عنوان روحانیت شیعه داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: تشکیل این گونه اجلاس ها تحقق به توصیه امام راحل است که تاکید بر ارتباط علما با یکدیگر داشتند و این اجلاس ها تاکنون برکات بسیار زیادی را داشته است.
 
مقتدایی گفت: تشکیل کمیسیون ها و بحث پیرامون موضوعات کمیسیون ها در اجلاس نهم کاری تاثیرگذار است و گزارش کمیسیون ها نیز در جلسه پایانی فردا عنوان خواهد شد.
 
وی افزود: گزارش کمیسیون ها و مسائل مطرح شده در آن ها در صورت نیاز به رییس جمهوری ارائه خواهد شد و حتی در صورت صلاحدید روسای کمیسیون های تخصصی برای استمداد حل مشکلات نتایج کمیسیون ها و خواسته های افراد به محضر رهبر معظم انقلاب نیز خواهد رسید.
 
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: موضع گیری هایی که تاکنون جامعه مدرسین در مقاطع مختلف داشته است تاثیرگذار بوده و تصمیمات جامعه مدرسین مورد قبول مردم قرار گرفته است.
 
مقتدایی اظهار داشت: جامعه مدرسین برای حل مشکلات علمای شهرستان ها آمادگی دارد و جامعه مدرسین بر تمامی موضوعات و اتفاقات کشور اشراف دارد تا بتواند تاثیرگذاری خود در جامعه را داشته باشد.
 
نهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد، روز چهارشنبه به مدت دو روز با موضوع \'نقش حوزه های علمیه و علمای بلاد در تبیین فرهنگ و اقتصاد اسلامی\' در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز به کار کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfymd0.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما