قم نيوز : قم نیوز:رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح سه طرح صنعتی در قم با اشاره به ضرورت توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی بر حمایت بانک‌ها از تولیدات داخلی تاکید کرد.
بانک‌ها نیازمند پمپاژ سرمایه برای حمایت از واحدهای تولیدی هستند / انقلاب فشارهای استکبار را هضم کرده/ نباید دچار تفرق ذهنی شویم
به گزارش قم نیوز ، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سه طرح صنعتی در قم با بیان اینکه حرکت پویای انقلاب اسلامی سبب رونق کشور اسلامی شده است تصریح کرد: دهه فجر یادآور خروج جدی ملت علیه دیکتاتوری وابسته به خارج است که امروزه کشورهای مختلف از آن الگوبرداری کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه جریان‌های استکباری فشارهایی وارد کردند که ثمرات این انقلاب در فضاهای غبارآلود کم‌تر دیده می‌شود، افزود: این فشارهایی که برای ملت ایجاد کردند تجربه ملت را افزایش داده و آن‌ها را برای مقابله با دشمن در حوزه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی آماده کرده‌اند.
 
لاریجانی خاطرنشان کرد: زمانی در عرصه‌های تولید وابستگی شدید داشتیم اما با حرکت‌ها و نصیحت‌های امام تولید داخلی برای مردم فضیلت شد و اینکه ملت ایران به این درک رسیدند قابل تقدیر است.
 
وی با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف کشور نیروهای ارزشی در بخش تولید فعالیت دارند گفت: ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف جهانی رتبه‌های مناسبی را کسب کرده است و این دستاوردها را مدیون افرادی هستیم که با جهاد و تلاش در بخش‌های مختلف کشور برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی در تلاش هستند.
 
لاریجانی ادامه داد: در زمینه فولاد قبل از انقلاب کارهای گسترده‌ای انجام نشده بود اما امروزه این صنعت در ایران حضور جدی دارد و بخشی از صادرات غیر نفتی به این صنعت اختصاص داده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه نباید به دستاوردهای امروزی دلخوش باشیم و اکتفا کنیم مطرح کرد: ظرفیت‌های ایران بسیار زیاد است و باید پرش‌های بزرگ‌تری به سمت پیشرفت داشته باشیم.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از برخی اشتباه دوران‌های گذشته یاد کرد و افزود: بخشی از انرژی ایران اسلامی صرف صیانت از ارزش‌ها شده و برخی فشارهای بیرونی مشکلاتی را به وجود آورده است.
 
وی یادآور شد: امروزه سیاست‌های کلی نظام تدوین و ابلاغ شده است و باید بخش‌های مختلف بر اساس این سیاست‌ها عمل کنند.
 
لاریجانی تولید را یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: امروزه با توجه به مشکلات نباید دچار تفرق از نظر ذهنی شویم، بلکه باید به تولید داخلی توجه کرده و امور دیگر کشور را برطرف کنیم.
 
وی متذکر شد: در زمینه تولید داخل ضعف‌هایی به وجود آمد که به عنوان رکود تشخیص داده شده است و باید برای آن‌ها دارویی پیدا کنیم.
 
لاریجانی به برخی از عملکردهای انجام شده در ایران اسلامی در راستای تقویت تولید داخلی اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت باید به شیوه‌ای باشد که از رکود خارج شویم و بقیه فعالیت‌های کشور باید در این مسیر تنظیم شود.
 
وی اقدامات بانک صنعت و معدن را قابل تقدیر خواند و ابراز کرد: سرمایه‌های در حال گردش برای کشور اهمیت خاصی دارد و افراد سرمایه‌گذار باید از بانک‌ها در زمینه افزایش تولید داخلی استفاده کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای معوقات بانکی باید کمک کرد، در قانون برنامه و بودجه سال 93 ذکر کردیم که بانک‌ها می‌توانند برای کارگاه‌های تولید که سوءاستفاده‌ای نکرده و به علت شرایط کشور معوقه داشته‌اند، بخشودگی را مد نظر قرار دهند زیرا این به نفع بانک‌ها و اقتصاد ملی کشور است.
 
وی با بیان اینکه اجازه‌ای که در این ارتباط مجلس به دولت داده به خوبی استفاده نشده است مطرح کرد: بانک‌ها نیازمند پمپاژ سرمایه برای حمایت از واحدهای تولیدی هستند و در مجلس نیز به دنبال تامین سرمایه‌ای در این بخش هستیم.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی بخش تولید در کشور اهمیت دارد گفت: در تنظیم بودجه باید کار درستی در این زمینه انجام شود تا بتوانیم از مشکلات اقتصادی رهایی پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: برای استان قم سرمایه‌گذاری صنعتی نیاز است در ازریابی‌کلی نیز این نتیجه حاصل شده که برای آبادانی قم باید جو صنعتی در قم ایجاد شود.
 
لاریجانی صنعت و تولید را دو بخش حائز اهمیت در استان قم برشمرد و اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است اما با نابسامانی‌های اقتصادی که داشته‌ایم در این عرصه مشکلاتی به وجود آمده است.
 
وی مطرح کرد: یکی از کارها، با توجه به جایگاه قم ایجاد زیرساخت‌هایی است که سبب پیشبرد این استان خواهد شد و در این راستا طرح بهره‌برداری از قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان در ماه آینده کلنگ زده خواهد شد.
 
لاریجانی هزینه این طرح مذکور را 1.8 میلیارد دلار دانست و تصریح کرد: همزمان با این طرح بهره‌برداری از قطار تهران به مشهد نیز کلنگ زده خواهد شد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: استان قم از دوران رژیم منحوس پهلوی دچار عقب‌افتادگی بوده و بعد از انقلاب به آن توجه سیاسی و فرهنگی شده است اما قم نیازمند آبادی بود که امروزه به این آبادانی رسیده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه صنعت‌گران و کارآفرینان در قم باید با علاقه‌مندی زیادی کار خود را ادامه دهند تصریح کرد: از مشکلات امروزه عبور خواهیم کرد و شرایط آینده ایران اسلامی بسیار خوب خواهد شد.
 
لاریجانی یادآور شد: یکی از مسئولان کشورهای منطقه به بنده گفته که ایران در آینده نزدیک همانند موشک به سمت آبادانی حرکت خواهد کرد زیرا امروزه زمینه‌های پرش ایران به سمت تولید و آبادانی فراهم شده است و نیروهای متخصص بسیاری در کشور تربیت شده‌اند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccimqi.2bq408laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما