شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 30953
منبع : روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه (س)
آیت الله سبحانی:

تحصیلات دانشگاهی زنان نباید سبب غفلت از خانه سالاری شود

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: امروزه دختران را درس می‌دهیم و دارای مدرک لیسانس و دکترا می‌شوند اما خانه سالاری از بین می‌رود، در عین حالی که دختران تحصیل می‌کنند نباید از خانه سالاری غاقل شوند.
تحصیلات دانشگاهی زنان نباید سبب غفلت از خانه سالاری شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله سبحانی در دیدار با مدیرکل نظارت و ارزیابی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان این که دانشگاه‌ها با هدف تربیت کارمند برای دولت نباید ایجاد شود، اظهار داشت: این کار صلاح مملکت نیست، اگر این دانشگاه‌ها با هدف تربیت کارمند تشکیل شود دانشجویان مدرک گرفته اما بدون کار می‌مانند که این خود آسیب است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: دانشگاه‌ها باید مسیری را پیش بگیرند تا به خود کفایی رسیده و متکی به دولت در زمان حاضر و آینده نباشند، امروزه بسیاری از دانشجویان لیسانس و دکترا داشته و توقع دارند که در نهادها و ادارات در مصدر کار باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که خانه سالاری فراموش شده است، اظهار داشت: امروزه دختران را درس می‌دهیم و دارای مدرک لیسانس و دکترا می‌شوند اما خانه سالاری از بین می‌رود، در عین حالی که دختران تحصیل می‌کنند نباید از خانه سالاری غافل شوند.

وی افزود: تربیت فرزند سالم در دامن مادر بوده و در شیرخوارگاه و مکان‌های دیگر نیست، اگر خروجی دانشگاه‌ها این باشد که خانه سالاری را رها کرده و به دنبال کارهای خارجی باشند این مسئله برخلاف اهداف اسلامی است، البته این نکته به معنای مخالفت با تحصیل زنان نیست.

آیت الله سبحانی با بیان این که زن همانند مرد می‌تواند تحصیل کند، خاطرنشان کرد: در عین تحصیل باید به مسئولیت‌های اجتماعی و جامعه توجه شود؛ برخی از این جوانانی که می‌بینیم نه حاضر هستند ازدواج کنند و اگر هم ازدواج کنند توانایی اداره ندارند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: البته برخی مشکلات نیز تحت تأثیر ماهواره‌ها است، امروزه سن ازدواج در دختران به ۳۰ رسیده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به مسائل به صورت فراگیر نگاه کند؛ دانشگاه‌ها باید به گونه ای دانشجو تربیت کنند که به خانه سالاری توجه داشته باشند و بتوانند کار تبلیغی و دینی انجام دهند و باری بر دوش دولت نباشند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: اگر اهدافی که گفته شد عملی است خیرین نیز می‌توانند ثروت خود را برای پیشبرد اهداف این نهاد صرف کنند، امروزه باید دانشجویان از نظر دینی و اسلامی تحت نظر بوده تا در آینده نقش آفرین باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که باید به دین و تقوای دانشجویان توجه شود تا آن‌ها مؤثر باشند و فساد را کاهش دهند، گفت: بی حساب نباید دانشجو را پذیرفت، باید مراقب دین دانشجویان بود، اگر دیده می‌شود دین و مذهب دانشجویان ضعیف است باید به فکر بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjthet.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما