پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 3175
معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن:

کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآنی راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن از افتتاح رسمی کتابخانه مرکزی دانشگاه در سال آینده خبر داد.
کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآنی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد کوچکیان پیش از ظهر امروز در دومین نشست مدیران پژوهشی و شورای پژوهش دانشگاه علوم و معارف قرآن که در محل این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار کرد: تدوین نقشه جامع علمی کشور از ماموریت‌های مهم حوزه پژوهش این دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است پردازش اندیشه‌ها، تدوین نقشه جامع کارآمد، بازسازی مبانی معرفت‌شناسی و فهم دینی در پردازش علوم صورت گیرد.

معاون پژوهش دانشگاه علوم و معارف قرآن ادامه داد: تمرکز به مباحث میان‌رشته‌ای به ویژه در حوزه علوم اسلامی، ترویج نظریه‌پردازی، آزاداندیشی و اهتمام در زمینه پژوهش‌محوری نظام آموزش از جمله فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه است.

وی ارتقای رتبه عملکرد پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در عرصه نظارتی و ساماندهی مجموعه حوزه‌های پژوهشی دانشکده‌ها در راستای ماموریت‌های یاد شده را از دیگر وظایف معاونت پژوهش این دانشگاه ذکر کرد.

کوچکیان با اشاره به ماموریت‌های حوزه پژوهش گفت: نخستین ماموریت این حوزه، پردازش دوباره نیازهای جهان معاصر است که شامل بحث نظام نیازسنجی جهان و انسان معاصر، دولت، ملت و نظام جمهوری اسلامی و تربیت نخبگان دانشگاهی متناسب با ظرفیت‌ها برای مدیریت دانش قرآنی نظام است.

وی به فعالیت‌های انجام شده در معاونت پژوهش اشاره کرد و افزود: ساختارسازی در بخش منابع انسانی و سخت‌افزاری حوزه پژوهش انجام شده است.

معاون پژوهش دانشگاه علوم و معارف قرآن خاطرنشان کرد: نظام ارزشیابی دانشکده و استادان شکل گرفته و نتایج آن در پایان ترم به شکل سی دی برای هر استاد ارسال می‌شود.

وی شکل‌گیری ساختاری با رویکرد پژوهش تفسیر قرآن را از دیگر فعالیت‌های پژوهشکده علوم قرآنی ذکر کرد و افزود: هشت گروه مطالعات مبنایی پژوهش مانند اخلاق عرفان، تفسیر، پژوهش، روان‌شناختی، فقه، آموزش، هنر، مطالعات راهبردی و تحقیق و پژوهش با رویکرد پژوهش تفسیری قرآنی تشکیل شده است.

کوچکیان برگزاری ۷۸ کارگاه آموزشی و پژوهشی و ۲۵ نشست تخصصی برای پنج همایش را از دیگر اقدامات معاونت پژوهشی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۳ دانش‌پژوه در پژوهشکده دانشگاه علوم و معارف قرآن سازمان‌دهی اولیه شده و انجمن استادان شکل گرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن با اشاره به انجمن نخبگان قرآنی گفت: آیین‌نامه نخبگان تدوین شده و ۲۰۰ نخبه دانشگاهی شناسایی و شناسنامه علمی برای آنها تشکیل شده است.

وی عنوان داشت: پیش‌نویس طرح دانشکده نخبگان به منظور فعال‌سازی دانشکده‌های قرآنی این دانشگاه تدوین شده است.

کوچکیان با اشاره به شکل‌گیری شورای انتشارات و کتاب بیان داشت: آیین‌نامه شورای کتاب تصویب شده و ۳۰ متن شامل کتاب و پایان‌نامه برتر انتخاب و کارهای ویرایش و صفحه‌آرایی آن آغاز شده است.

وی از افتتاح رسمی کتابخانه مرکزی دانشگاه در سال آینده خبر داد و افزود: با مساعدت رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن برای تجهیز این کتابخانه‌ تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.qnxt23nzmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما