شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 3196
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد:

200 نخبه زیر پوشش دانشگاه علوم و معارف قرآن قرار گرفتند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: تاکنون در هر دانشکده ۱۵ نخبه شناسایی شده و 200 نخبه زیر پوشش برنامه‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن قرار گرفته‌اند.
200 نخبه زیر پوشش دانشگاه علوم و معارف قرآن قرار گرفتند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی راغبی با اشاره به تدوین سرفصل‌های رشته‌های میان رشته‌‌ای این دانشگاه اظهار کرد: گروه‌های مختلف در زمینه رشته‌های میان‌ رشته‌ای در حوزه علوم انسانی در قالب رشته‌هایی مانند روانشناسی، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، حقوق و هنر مشغول تنظیم سرفصل و عناوین دروس هستند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این رشته‌ها آماده شده و حتی برای گروه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فرستاده شده که در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن با اشاره به مراحل تصویب رشته‌های جدید گفت: این رشته‌ها باید از نظر منابع، سرفصل‌ها و عناوین مورد مطالعه و بررسی جدی در گروه‌های مربوط به برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و گروه‌های علمی قرار ‌گیرند و در صورت تصویب و اعلام، دانشجویان برای دوره‌های کارشناسی ارشد پذیرش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سرفصل‌های کارشناسی ارشد ترجمه قرآن در دو گرایش ترجمه فارسی و انگلیسی تدوین شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر در این رشته دانشجو پذیرش کنیم.

راغبی ادامه داد: بخشی دیگر از رشته‌های جدید، رشته‌های تطبیقی، میان رشته‌ای و مربوط به ترجمه قرآن است که امیدواریم در سال‌های آینده به تدریج در دانشگاه علوم و معارف قرآن راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: اکنون پذیرش دانشجو در چهار رشته کارشناسی علوم قرآن، تفسیر، قرائت قرآن، فنون قرائت قرآن و تربیت معلم قرآن در کارشناسی و در دو رشته تفسیر و علوم قرآن در مقطع کارشناسی ارشد صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن با اشاره به اهمیت نخبه‌پروری گفت: مقام معظم رهبری به مبحث نخبه‌پروری در همه علوم تاکید کردند، بنابراین بدون تردید باید به مبحث نخبگان قرآنی در دانشگاه‌ها اهتمام شود.

وی ابراز کرد: نخستین همایش نخبگان قرآنی دانشکده‌های سراسر کشور در قالب کارگاه‌های آموزشی در اوایل مهر ماه امسال در قم برگزار شد.

راغبی با بیان اینکه آیین‌نامه نخبگان طراحی شده که به تعریف نخبه قرآنی در دانشگاه می‌پردازد، گفت: تاکنون در هر دانشکده ۱۵ نخبه شناسایی شده و در مجموع ۲۰۰ نخبه زیر پوشش برنامه‌های دانشگاه قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم برنامه منسجم و بیشتری برای نخبگان قرآنی داشته باشیم تا نخبگان به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه و کارشناسان ارشد در بخش‌های مختلف مانند کانون‌ها و محافل به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.onek49n6i5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما