قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به شخصیت علمی ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی از مسئولان فرهنگی کشور خواست تا تمام کتب علمی این عالم شهیر خطه مازندران را چاپ و انتشار دهند.
آیت الله جوادی آملی خواستار انتشار آثار ابن شهرآشوب ساروی شد
به گزارش قم نیوز، آیت الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار اعضای کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی که نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این جلسه حضور داشت، افزود: محمد ابن علی ابن شهرآشوب ساروی مازنی توانست یک قرن زندگی با برک علمی فراوانی داشته باشد.

وی افزود: برخی ها دارای عمر طولانی فراوان کمی در زندگی بوده ولی زندگی آنان با کیفیت نیست اما ابن شهرآشوب ساروی یک قرن عمر علمی داشته است و توانست در محضر اساتید فراوانی کسب علم کرده و شاگردان فراوانی را تحویل جامعه دینی دهد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه دوران زندگی ابن شهرآشوب ساروی را باید قرن علمی جهان اسلام نام برد، تصریح کرد: آنقدر ابن شهرآشوب ساروی توانست بار علمی جهان تشیع را بالا ببرد که ضروریست در تجلیل از این عالم شهیر توجه بیشتری از سوی مسئولان فرهنگی کشور صورت گیرد.

مرجع تقلید جهان تشیع همچنین به مسئولان وزارت خارجه پیشنهاد داد که در حوالی محل دفن آن عالم شهیر در حلب حوزه علمیه مناسب، رواق شایسته و بارگاه رفیعی ایجاد تا همه جهان تشیع مشمول برکات و شناخت این عالم جلیل القدر استان علویان شوند.

وی همچنین با بیان اینکه حیات و ممات یک روحانی عالی مقام برکتی برای جامعه است، افزود: ابن شهرآشوب توانست کمبودهای مباحث علمی شیخ طوسی را ترمیم کند و لغزش های دوران محمد غزالی را بپوشاند.

جوادی آملی افزود: ابن شهرآشوب ساروی همچنین توانست ادامه دهنده راه شیخ طوسی باشد و هزاران برکت علمی را برای نظام اسلامی به ارمغان بیاورد.

وی همچنین با تاکید بر تقویت آثار فرهنگی مشاهیر و شناساندن آن برای جامعه اسلامی افزود: هم اکنون باید در کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی تمام کتب این عالم جلیل القدر چاپ شود و در دسترس همگان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اعضای کنگره باید با شناسایی آثار به جای مانده از ابن شهرآشوب ساروی خلاء ها را پر کرده و حق اهل بیت را با شناساندن جایگاه ابن شهرآشوب ساروی احیا کنند.

محمد ابن شهرآشوب مازندران در سال ۵۸۸ قمری رحلت کرده که المناقب او نشان از عمق مجاهدت در مسیر ولایت است.

نخستین کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی با رویکرد شناساندن زندگی و شخصیت ابن شهرآشوب، اندیشه های شهرآشوب، اوضاع سیاسی اجتماعی عصر شهرآشوب و کتابشناسی ابن شهرآشوب سال ۹۱ در مازندران برگزار خواهد شد.

اعضای کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی طی امروز و فردا با آیات عظام، علوی گرگانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، مقتدایی و نوری همدانی دیدارهای جداگانه ای داشته و خواهند داشت و در این دیدارها ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده کنگره از رهنمودهای این علمای جلیل القدر بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.6nxt23nixftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما