پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 36171
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبرداد

تفکیک روزانه ۳۰۰ تن زباله در کارخانه اتوماتیک بازیافت زباله قم

قم نيوز : قم نگار: سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه اولین کارخانه اتوماتیک بازیافت زباله کشور در استان قم شروع به فعالیت کرده است از تفکیک روزانه ۳۰۰ تن زباله در این کارخانه خبر داد.
تفکیک روزانه ۳۰۰ تن زباله در کارخانه اتوماتیک بازیافت زباله قم
به گزارش قم نگار، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به فعالیت نخستین کارخانه تمام اتوماتیک بازیافت زباله در استان قم، اظهار داشت: خط بازیافت زباله از حدود یک ماه پیش با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در حال فعالیت است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه این کارخانه اولین کارخانه اتوماتیک بازیافت زباله در کشور است، افزود: این کارخانه در سال اول با ظرفیت ۳۰۰ تن در حال فعالیت است و پیش بینی شده است که در سال دوم به ظرفیت ۶۰۰ تن برسد.

وی در رابطه با هزینه‌های ساخت این کارخانه خاطرنشان کرد: این کارخانه با حدود ۸ میلیارد تومان تجهیز شده است اما هنوز همه بخش‌های مورد نیاز به این کارخانه تجهیز نشده و نیاز به سرمایه بیشتری دارد.

میرابراهیمی با اشاره به اینکه محوطه سازی اطراف کارخانه و مبلمان کارخانه در حال حاضر با هزینه حدود ۵۰۰ میلیون در حال انجام است، تصریح کرد: این کارخانه فعالیت خود را آغاز کرده است اما افتتاحیه بعد از انجام عملیات بهسازی محوطه کارخانه همزمان با دهه فجر برگزارمی شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: دستگاه X-RAY که دستگاهی با قابلیت تشخیص زباله‌های خشک به تفکیک رنگ است از نیازهای این کارخانه است که هنوز تجهیز نشده است.

میرابراهیمی با بیا ن اینکه این دستگاه امروز در گمرک مانده است، افزود: حدود یک میلیارد تومان هم برای وارد کردن دستگاه X-RAY لازم است که پیمانکار تا به امروز نتوانسته‌اند برای این بخش تامین اعتبار کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان شهرداری‌ها قرار بود در رابطه با پرداخت سود تسهیلات این کارخانه مساعدت‌هایی را انجام دهد، افزود: ۵ میلیارد تومان از هزینه تجهیز این کارخانه وام بانکی بوده است که پرداخت آن برای سرمایه گذار با سختی همراه است و از طرفی هم سازمان شهرداری‌ها نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و شهرداری قم هم حمایت‌های لازم را از سرمایه گذار انجام می‌دهد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchzznx.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما