پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 3621
در دیدار وزیر ارشاد و استاندار قم مطرح شد؛

تامین اعتبار برای مجمتع بین‌المللی فرهنگی پردیسان

قم نيوز : قم نیوز: در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار قم، روند پیشرفت طرح‌های فرهنگی استان قم مورد بررسی قرار گرفت.
تامین اعتبار برای مجمتع بین‌المللی فرهنگی پردیسان
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد‌حسین موسی‌پور در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تعدادی از طرح‌های عمرانی در حال اجرای حوزه فرهنگی استان از تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شوند که لازم است این پروژه‌ها، با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری و اجرایی شوند.

وی با اشاره به تعهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین اعتبار ساخت مجمتع بین‌المللی فرهنگی پردیسان گفت: برای این پروژه مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات این وزارت پیش‌بینی شده بود که این میزان باید طی سال‌های ۹۰ و ۹۱ تامین و پرداخت شود.

استاندار قم با تاکید بر لزوم تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح ضروری برای استان و منطقه تصریح کرد: اختصاص ۱۰ میلیارد ریال سهم سال ۹۰ این طرح، برای آغاز عملیات اجرایی لازم است.

موسی‌پور به ضرورت تامین و ابلاغ اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی مصوب پروژه کتابخانه مرکزی قم اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت تامین این اعتبار منظور شده، عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت عملیات احداث تالار مرکزی شهر، این مجموعه فرهنگی را یکی از نیازها و از اولویت‌های جدی در بخش زیرساخت‌های فرهنگی استان عنوان و بر لزوم توجه ویژه در زمینه تامین منابع مالی و سرعت دادن به روند اجرای این پروژه و اتمام آن تا پایان سال آینده تاکید کرد.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه در حال حاضر موسسات فرهنگی قرآنی متعددی با کارکردهای ملی و فراملی در قم مشغول فعالیت هستند، گفت: اعتبارات استانی پاسخگوی نیازهای این موسسات و مراکز فرهنگی نبوده و لازم است حمایت‌ها و تسهیلات ویژه از ناحیه مرکز صورت گیرد.

محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه فرهنگی معنوی قم، برای تامین اعتبار پروژه‌های فرهنگی استان قول مساعد داد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.x0s2yt09fa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما