شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 37168
آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار نماینده رهبر شیعیان پاکستان:

توهم ریاست ملل مسلمان برای عربستان به رویا تبدیل شده است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: زمانی بود که عربستان خود را رئیس ملل مسلمان می‌دید ولی اکنون متوجه شده که این قدرت تحلیل رفته و هرچه تلاش می‌کند بی فایده است.
توهم ریاست ملل مسلمان برای عربستان به رویا تبدیل شده است
به گزارش قم نیوز،‌ آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با نماینده رهبر شیعیان پاکستان، اظهار کرد: خداوند دو مرتبه «آن مع العسرا یسرا» را در قرآن تکرار کرده است زیرا رحمت خداوند بیشتر از غضب اوست و ما امیدواریم که سختی‌ها تمام شود و به رحمت منتهی شود و همانگونه که خداوند پیروزی وعده داده است پیروزی نصیب ما شود.

وی با تاکید براینکه وعده خداوند حق است،‌ تصریح کرد: خداوند فرموده است آنچه که اهل حق است به پیروزی می‌رسد ولی برای رسیدن به پیروزی باید سختی‌هایی را متحمل شد.

این مرجع تقلید با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: امام (ره) برای پیروزی انقلاب ۱۵ سال تلاش کرد و شمار بسیاری از روحانیون به شهادت رسیدند ولی امام خمینی (ره) از هدف دست برنداشت، تا خداوند کمک کرد و انقلاب ایران به پیروزی رسید.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: انقلاب ایران تنها به این کشور محدود نمی‌شود و به عنوان یک انقلاب جهانی محسوب می‌شود و بیشتر کشورهایی که دلشان برای دین می‌سوزد در خط امام (ره) هستند.

وی با اشاره به کشورهایی که دلشان برای دین می‌سوزد، گفت: پاکستان،‌ افغانستان، عراق و سوریه از کشورهایی هستند که دغدغه دین در کشورشان دارند و در مقابل کشورهایی هستند از دین خوششان نمی‌آید و نمی‌خواهند که این مسئله دغدغه عمومی شود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیروزی از آن شیعیان پاکستان است و خداوند در قرآن مژده داده که عاقبت پیروزی برای متقی است. خداوند به مسلمانان دل‌داری و روحیه می‌دهد که هرگاه با یاوه‌گویی برخورد کردید از آن مسئله پرهیز کنید.

وی با اشاره به ادعای واهی عربستان سعودی مبنی بر ریاست کل ملل مسلمان گفت: زمانی عربستان خود را در راس می‌دید و گمان می‌کرد که تمام کشورهای مسلمان باید پیرو وی باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: زمانی ملل مسلمان به عربستان سعودی نگاه می‌کردند تا ببینند که چه زمانی عید فطر را اعلام می‌کند ولی الان آن قدرت را از دست داده و هرچه تلاش کند بی‌فایده است.

وی با اشاره به دشمنی عربستان با ملل مسلمان گفت: رفتار وحشیانه و کشتار ملت مسلمان یمن هنر نیست و این نشانه بدبختی عربستان است که حاضر می‌شود با وجود مشکلاتی که اسرائیل برایش به وجود می‌آورد با او هم‌پیمان شود و بمب‌های خود را روی سر مردم مظلوم یمن بیندازد.

این مرجع تقلید بر ضرورت حفظ روحیه وحدت و استکبارستیزی و اسرائیل‌ستیزی همراه با مبارزه با ظلم و ستم تاکید کرد و گفت: این وعده الهی است که اگر کسی برای حفظ دین خدا قیام کند،‌ خدا نیز او را تنها نگذاشته و یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcevz8x.jh8fpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما