پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 3816
حجت‌الاسلام والمسلمین بنایی:

فرهنگ مطالعه در کشور نهادینه شود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ سازی به منظور نهادینه شدن مطالعه در خانواده‌های ایرانی ضروری است.
فرهنگ مطالعه در کشور نهادینه شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی بنایی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه اظهار کرد: قم شهر علم و فرهنگ بوده و بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام در آن دایر است.

وی افزود: نظیر حوزه علمیه قم در هیچ نقطه از جهان وجود ندارد بنابراین به روز رسانی اطلاعات طلاب و روحانیون و نیز اساتید حاضر در این مرکز یکی از نیازهای ضروری بوده و محققان حوزوی باید در جریان تازهترین اطلاعات و محصولات مربوط به مباحث دینی خود قرار گیرند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای در نظر گرفته شده برای قرارگیری کتاب‌های حوزوی در سبد فرهنگی خانوار گفت: کتاب در فرهنگ عمومی جامعه ما دچار مهجوریت بوده و با وجود تبلیغات فراوانی که در این زمینه صورت می‌گیرد اما هنوز نقش خود را به درستی در میان افراد پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه حذف یارانه کاغذ و اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاثیر مستقیمی بر نشر کتاب و محصولات فرهنگی دارد، افزود: در کنار این مسائل باید به مسئله فرهنگ سازی صحیح و گسترش مطالعه در میان قشرهای مختلف مردم توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

بنایی خواستار تلاش مسوولان برای بروز علاقه ذاتی افراد جامعه به مطالعه شد و ابراز کرد: در این زمینه نیازمند سرمایه گذاری و فرهنگ سازی درست با استفاده از ظرفیت‌های موجود هستیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.vetfuqeomsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما