دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 3998
بزودی انجام می شود؛

آغاز فعالیت دبیرخانه جشنواره ملی نماز و نیایش

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست انجمن سینمای جوان استان قم از آغاز فعالیت دبیرخانه جشنواره ملی نماز و نیایش جهت برگزاری پنجمین دوره این جشنواره در آینده نزدیک خبر داد.
آغاز فعالیت دبیرخانه جشنواره ملی نماز و نیایش
به گزارش قم نیوز، علی بیطرفان، سرپرست انجمن سینمای جوان استان قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله این انجمن اظهار داشت: انجمن سینمای جوان استان قم در حال حاضر دو دوره فیلم سازی بهار و پاییز سال ۹۰ را با ۱۳ و ۳۰ هنرجو در هر دوره برگزار نموده که هنرجویان ترم بهار، ترم سوم و هنرجویان ترم پاییز، ترم اول خود را می گذرانند.

بیطرفان گفت: در شش ماه گذشته ۲ جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرهم و سیزده پنجاه و نه را با حضور کارگردان و عوامل این دو فیلم برگزار شد که مورد استقبال فیلم سازان و علاقمندان رشته سینما قرار گرفت.

وی افزود: انجمن سینمای جوان استان قم هم اکنون به پیشواز برگزاری پانزدهمین هفته فیلم، عکس و فیلمنامه می رود و از ۲۴ تا ۲۸ بهمن ماه برگزار می شود که در بخش فیلم بیش از ۱۵۰ اثر و در بخش عکس ۵۰ عکاس و در بخش فیلمنامه بیش از ۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که داوری این بخش ها از چند روز آینده شروع خواهد شد.

سرپرست انجمن سینمای جوان استان قم بخش های هفته پانزدهم فیلم، عکس و فیلمنامه را مرور بر آثار یک فیلمساز، تجلیل از یک هنرمند پیشکسوت، برگزاری کارگاه های تخصصی، نمایش آثار بخش بین الملل و همچنین نمایشگاه عکس و پوستر... دانست.

بیطرفان ادامه داد: این انجمن طی تفاهم نامه ای که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم منعقد کرده موظف است تا پایان سال جاری ۲۰ فیلم کوتاه را تولید کند که در حال حاضر فیلمسازان این استان فیلمنامه های خود را جهت تصویب به شورای فیلمنامه ارسال می کنند تا بعد از تصویب به مرحله تولید برسد.

وی ابراز داشت: کارگاه سینما با ۳۵ عنوان از برنامه شنبه های هر هفته انجمن سینمای جوان استان قم می باشد که در این کارگاه تاریخ تحلیلی سینما از پیدایش تا کنون مورد بررسی قرار می گیرد.

سرپرست انجمن سینمای جوان استان قم افزود: این کارگاه از یکسال پیش راه اندازی شد و هر هفته یکی از فیلم های مطرح تاریخ سینما به هنرجویان اهدا می شود.

بیطرفان به دایر بودن هفتگی کانون فیلم مرحوم امیر عرب پور در روزهای پنج شنبه اشاره کرد و گفت: در این کانون که دو سال پیش توسط مرحوم امیر عرب پور از فیلم سازان فعال سینمای جوان قم تاسیس شد و بعد از فوت ایشان با مدیریت محمد کاظمی تا کنون ادامه داشته است، هنرجویان بعد از تماشای یک فیلم کوتاه به نقد و بررسی آن می پردازند.

وی اظهار داشت: کارگاه فیلمنامه نویسی هر هفته پنج شنبه با مدیریت عبد المجید کوچکیان از اساتید و پیشکسوتان فیلم سازی در انجمن سینمای جوانان قم برگزار می شود که در این کارگاه فیلمنامه نویسان به نقد و بررسی آثار یکدیگر می پردازند و به فیلمنامه های خود غنای بیشتری می دهند.

سرپرست انجمن سینمای جوان استان قم همچنین ابراز داشت: کانون بازیگران در ۴ سال گذشته به صورت هفتگی و بدون حتی یک جلسه تعطیلی و با مدیریت عباس صفا از پیشکسوتان عرصه بازیگری استان قم و با استقبال کم نظیر بازیگران جوان و علاقمندان به بازیگری در فیلم برگزار می شود.

وی یادآور شد: ورود همه علاقمندان به سینما در کلیه کارگاه ها و کانون های انجمن سینمای جوان قم آزاد و بدون اخذ وجه صورت می گیرد.

بیطرفان در ادامه گفت: انجمن سینمای جوان استان قم در راستای تولید و حمایت از فیلم کوتاه اقدام به تولید ۱۵ فیلم کوتاه آموزشی مربوط به پایان دوره ترم دوم هنرجویان فیلمسازی نمود و همچنین در سه ماه گذشته تولید چند فیلم کوتاه از جمله سه نقطه "خانم مهدیزاده" کجایی! "خانم شیخ الاسلامی"، هایکوهای تنهایی "بهروز انوار" و مناجات "خانم معراجی" را به پایان رسانده است.

سرپرست انجمن سینمای جوان استان قم به چاپ کتاب نفیس و ارزشمند"۱۰۰ فیلمساز" اشاره کرد و افزود: این کتاب به معرفی ۱۰۰ فیلمساز بعد از انقلاب اسلامی می پردازد که در حال حاضر با چاپ فرم های مخصوص اطلاعات هنری و سینمایی بیش از ۵۰ نفر از این عزیزان را جمع آوری کرده و تا پایان سال ۹۰ این مرحله به اتمام خواهد رسید و در روز سینما در سال ۹۱ از این کتاب نفیس رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: کتابخانه تخصصی انجمن سینمای جوان استان قم با حدود ۲۰۰۰ جلد کتاب در موضوع، تصویربرداری، فیلمنامه نویسی، داستان کوتاه، رمان، کارگردانی، عکاسی و... در خدمت هنرجویان انجمن سینمای جوان استان قم می باشد.

بیطرفان در پایان به برگزاری دوسالانه جشنواره ملی نماز و نیایش اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزاری چهارمین دوره این جشنواره در سال ۸۹، بزودی دبیرخانه جشنواره ملی نماز و نیایش جهت برگزاری پنجمین دوره آن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/109
https://qomnews.ir/vdca.onek49noa5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما