جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 45897
منبع : خبرگزاری فارس
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم:

انفجار در قم یک کشته و 4 مجروح بر جای گذاشت/ مردم از حادثه پلاسکو عبرت بگیرند

قم نيوز : قم نیوز: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: حادثه انفجار خیابان تولید دارو منجر به فوت یک مرد و مصدوم شدن چهار نفر دیگر شد.
انفجار در قم یک کشته و 4 مجروح بر جای گذاشت/ مردم از حادثه پلاسکو عبرت بگیرند
به گزارش قم نیوز، مهدی فراهانی با اشاره به وقوع حادثه انفجار در خیابان امام خمینی محله تولید دارو که ساعت 17 امروز رخ داد اظهار کرد: اطلاع رسانی در ارتباط با علت وقوع این حادثه که انفجار کپسول گاز یا آبگرمکن بود با آتش نشانی است ولی آنچه که اهمیت دارد این است که پس از اطلاع به اورژانس 115 مبنی بر ریزش آوار بر اثر وقوع انفجار، پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه زمان حضور خودروهای امدادی اورژانس 115 و آتش نشانی در محل حادثه تقریبا یکسان بود تصریح کرد: بر اثر وقوع این حادثه نه تنها ساختمان حادثه دیده ویران شد بلکه بر اثر شدت انفجار ساختمان‌های مجاور نیز آسیب دیدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به مصدومان این حادثه بیان کرد: مردی حدود 35 ساله که براثر ریزش آوار دچار صدمات جسمانی شدیدی شده بود از نخستین لحظه‌های حضور نیروهای امدادی مورد احیا قرار گرفت و به یکی از مراکز درمانی قم منتقل شد که با وجود تلاش پرسنل اورژانس 115 در بیمارستان فوت کرد.

وی مصدوم دیگر این حادثه را مردی 30 ساله ذکر کرد و گفت: این مرد بر اثر انفجار دچار 35 درصد سوختگی شده بود و با آمبولانس اورژانس 115 به مرکز درمانی انتقال یافت.

فراهانی اضافه کرد: این دو نفر به صورت مستقیم از وقوع این حادثه آسیب دیدند ولی به دلیل وسعت حادثه دو خانم کهنسال که در مجاورت و همسایگی این ساختمان قرار داشتند دچار عارضه قلبی شدند که با آمبولانس اورژانس 115 به مرکز درمانی انتقال یافتند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم ادامه داد: در این حادثه خانم دیگری که باردار بود دچار عارضه قلبی شد که به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه گفت: قم بستر این نوع حوادث است ولی مردم در مواجهه با این گونه حوادث کمترین همکاری را با دستگاه‌های امدادی دارند.

فراهانی اضافه کرد: متاسفانه مردم نه تنها در محل حادثه تجمع کرده بودند بلکه در کوچه‌های باریک محل‌های قدیمی خودرو پارک بود و خودروهایی هم که در حال عبور بودند راه را برای خودروهای امدادی باز نمی‌کردند و مانع امدادرسانی نیروهای امدادی می‌شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم خاطرنشان کرد: امیدواریم حادثه پلاسکو برای مردم ما تغییر فرهنگ را به دنبال داشته باشد زیرا که یک ثانیه برای نیروهای اورژانس و آتش نشانی برابر با نجات جان یک انسان است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccm4q0.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما