جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 47286
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

برنامه اصلی سازمان میراث فرهنگی افزایش گردشگری است

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برنامه اصلی این سازمان در سال جاری افزایش گردشگری در کشور است.
برنامه اصلی سازمان میراث فرهنگی افزایش گردشگری است
به گزارش قم نیوز، سعید شیرکوند عصر امروز در حاشیه سفر به قم در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بخش گردشگری در استان اظهار کرد: این بخش در استان قم مهم است، ولی باید بخش گردشگری در این استان به صنعت تبدیل شود.

وی ادامه داد: اکنون صنعت گردشگری در قم نداریم، صرف رفت و آمد زائرین به این شهر موجب ایجاد صنعت گردشگری نمی‌شود، اگر قرار است که در شهر قم صنعت گردشگری داشته باشیم، باید به بخش اقامت در این شهر هم توجه کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: واحدهای اقامتی باید توسط بخش خصوصی در کشور و استان قم ایجاد شود، اسکان فرهنگیان و مردم در مدارس کشور در شان آن‌ها نیست، همچنین ایجاد زائرسراها و واحدهای پذیرایی توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در شهرهای مختلف برای کار واحدهای اقامتی مشکل ایجاد کرده است.

شیرکوند با اشاره به ضرورت تلاش برای ارتقای بخش گردشگری در کشور اظهار کرد: اگر می‌خواهیم که در بخش گردشگری درآمدزایی داشته باشد، باید به تمام ابعاد این بخش توجه کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که می‌گوییم بخش گردشگری در شهر قم باید توسعه پیدا کند، منظورمان هنجارگریزی نیست، گردشگران خارجی هنجارها را در کشور رعایت می‌کنند. گردشگران خارجی زیادی به ایران می‌آیند، اما شکایتی از این گردشگران در نهادهای انتظامی و امنیتی نداشتیم و گردشگران خارجی به قوانین کشور متعهد هستند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: صنعت گردشگری هنوز در کشور تعریف نشده است، یعنی آن چیزی که اکنون اتفاق می‌افتد، مسافرت افراد و خانوارها است، ولی ما به دنبال جدی گرفتن مساله گردشگری در کشور هستیم.

شیرکوند با اشاره به وضعیت سفر گردشگران خارجی به کشور اظهار کرد: با همان تعریفی که از گردشگر داریم وضعیت گردشگری در ایران رو به رشد است. طی سال‌های اخیر آمار گردشگران خارجی در کشورمان رشد خوبی داشته است و متوسط رشد سفر گردشگران خارجی به ایران بالاتر از متوسط رشد جهانی در این بخش است.

وی ادامه داد: رشد آمار گردشگران در کشور حدود 12 درصد بوده است، ولی چون حجم اولیه گردشگران در ایران کم بوده هنوز این آمار رضایت بخش نیست. 

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: برخی از مناطق آزاد در کشور می‌تواند در افزایش آمار گردشگری در کشورمان موثر باشد و این ظرفیت در برخی از این مناطق وجود دارد، ولی برخی دیگر از مناطق آزاد برای تقویت صنعت در کشور ایجاد شده است و نقش گردشگری برای این مناطق آزاد صنعتی مدنظر نیست.

شیرکوند خاطرنشان کرد: برنامه اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال جاری افزایش گردشگری در کشور است. همچنین زحمات زیادی در سال گذشته توسط مدیران استان قم در بخش اقتصاد مقاومتی کشیده شد و از عملکرد این استان در این بخش رضایت داریم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcg3x9t.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما