يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 4834
آیت‌الله نوری همدانی:

شرکت در انتخابات وظیفه‌ای عقلانی و شرعی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: ملت ایران فداکاری زیادی در راه نظام اسلامی انجام داده‌اند و اکنون وظیفه دینی، عقلی و شرعی همگانی،‌ شرکت در انتخابات است.
شرکت در انتخابات وظیفه‌ای عقلانی و شرعی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارکنان وزارت دفاع اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته مسئله رشد انسان‌هاست.

وی افزود: روایات فراوانی در خصوص دعوت مسلمانان به رشد فرهنگی وجود دارد و در همین زمینه پیامبر اکرم می‌فرمایند "وای به حال مسلمانی که هفته‌ای یک روز را برای فراگرفتن مسائل دینی خویش قرار نمی‌دهد" بنابراین مسلمانان باید مقداری از وقت خود را به منظور رشد دینی اختصاص دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه گروهی از مسلمانان نسبت به فراگرفتن تاریخ اسلام و احادیث و روایات بی‌تفاوت هستند، گفت: این علوم رشد فرهنگی و دینی انسان را افزایش می‌دهد بنابراین دارای اهمیت زیادی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اسلامی،‌ یادگیری یک حدیث از اهل‌بیت نفع زیادی حتی بالاتر از تمام نعمت‌های دنیایی برای آدمی خواهد داشت و در این خصوص می‌توان با نصب تابلوهایی حاوی احادیث و روایات در منازل و ادارات،‌ مردم را با مفاهیم ناب موجود در آنها آشنا کرد.

آیت‌‌الله نوری همدانی با اشاره به روایت دیگری از پیامبر اعظم(ص) افزود: ایشان می‌فرماید "مسلمانی که چهل حدیث از خاندان اهل‌بیت را فراگیرد در روز قیامت،‌ جزو علما و صلحا محشور خواهد شد".

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سلسله‌های پادشاهی موجب گسترش فقر فرهنگی و اقتصادی مردم می‌شدند در حالی که اصل بر این است که در رأس حکومت، ولی‌فقیه جامع‌الشرایطی همانند آیت‌الله خامنه‌ای قرار داشته باشد.

وی یکی از بزرگ‌ترین‌ اقدامات امام راحل و ملت ایران را براندازی حکومت شاهنشاهی و تشکیل نظام اسلامی دانست و گفت: امام خمینی همواره تاکید می‌فرمود که قرآن باید از گورستان‌ها به صحنه زندگی انسان‌ها وارد شود بنابراین ضروری است که همه افراد دارای بینش گسترده‌ای در مورد مفاهیم اسلامی و قرآنی باشند.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: روایات اسلامی تاکید فراوانی بر روی تفاوت مومنین با دیگر انسان‌ها دارند زیرا شخص مومن باید طوری رفتار کند که کلام و عمل او مصداق نور بوده و مردم را به یاد خداوند بیندازد.

این مرجع تقلید با تاکید بر درک صحیح و تشخیص درست حق از باطل توسط همه مردم گفت: رشد اجتماعی نیز ضرورت فراوانی دارد زیرا اسلام تنها به جنبه‌های فردی توجه نداشته و مسائل اجتماعی را نیز در نظر دارد و بسیاری احکام عبادی نظیر نماز جماعت و نماز جمعه نیز در همین راستا تشریع شده‌اند.

وی با اشاره به تاکید پیامبر اسلام در مورد توجه به دیگر افراد توسط مسلمانان تصریح کرد: مردم ایران امروز باید به فکر مردم مظلوم بحرین و دیگر کشورهای مسلمان بوده و آنها را تنها نگذارند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: یکی از مسائل مهم پیش‌رو، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که شرکت همه مردم در آن وظیفه‌ای اجتماعی بوده و حضور گسترده در آن موجب استکبارستیزی و تقویت نظام الهی جمهوری اسلامی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر تلاش همگانی برای رشد اجتماعی مسلمانان گفت: دشمنان سعی می‌کنند با اعمال تحریم‌های اقتصادی، جمهوری اسلامی را تضعیف کنند و در این راستا مسائلی چون تحریم نفتی را مطرح می‌کنند در حالیکه این مسئله اهمیتی برای ایران نداشته و برگ برنده‌ای چون تنگه هرمز در دست جمهوری اسلامی قرار دارد.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ابراز کرد: ملت ایران فداکاری زیادی در راه نظام اسلامی انجام داده‌اند و اکنون وظیفه دینی، عقلی و شرعی همگانی،‌ شرکت در انتخابات است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه رشد سیاسی نیز دارای اهمیت فراوانی در جامعه است گفت: کشور ایران قرن‌ها زیر سیطره استعمار آمریکا و اروپا قرار داشت و نمایندگان این کشور توسط ابرقدرت‌ها انتخاب می‌شدند ضمن اینکه خودباختگی در برابر غرب نیز در جوانان ایران رسوخ کرده بود اما امام خمینی چهره واقعی آمریکا را در استعمار ملت‌ها به مردم ایران شناساند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ملت ایران دارای رشد فرهنگی،‌ اجتماعی و سیاسی بالایی هستند، افزود: مطالعه کتاب‌های مفید تاثیر زیادی در افزایش بینش مردم دارد و در این زمینه می‌توان به آثار گران بهایی چون صحیفه نور که شامل اندیشه‌های امام راحل بوده و دفتر تبیان که در ۵۰ جلد به رشته تحریر درآمده است اشاره کرد ضمن اینکه وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان نیز دارای اهمیت فراوانی است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب مردم ایران، انقلابی دینی است بنابراین قدرت کشور نیز در پناه ارزش‌های دینی تضمین می‌شود بنابراین رعایت مواردی چون نماز اول وقت، مستحباتی چون تسبیحات حضرت زهرا، قرائت روزانه قرآن و شب زنده‌داری تاثیر بسزایی در خودسازی انسان خواهد داشت و امام خمینی نمونه کاملی در زمینه رعایت این موارد بودند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.enyk49nay5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما