جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 49073
منبع : خبرگزاری فارس
فارس از وضعیت مبهم نماینده لیگ برتری فوتسال قم گزارش می‌دهد

آتلیه‌طهران قم در برزخ لیگ برتر و خطر انحلال

قلی‌زاده: مسوولان قم به فکر این تیم نیستند
قم نيوز : قم نيوز: تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم بعد از موفقیت در کسب مجوز صعود به لیگ برتر باشگاه‌های کشور اکنون به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت مسوولان استان قم در برزخ قرار گرفته است.
آتلیه‌طهران قم در برزخ لیگ برتر و خطر انحلال / قلی‌زاده: مسوولان قم به فکر این تیم نیستند
آتلیه‌طهران قم در برزخ لیگ برتر و خطر انحلال / قلی‌زاده: مسوولان قم به فکر این تیم نیستند
به گزارش قم نيوز، بعد از پایان بازی‌های هجدهمین دوره لیگ برتر در اسفند ماه سال 1395 که به قهرمانی تیم گیتی‌پسند اصفهان انجامید و مشخص شدن دو تیم صعود کننده از فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، بازی‌های فصل 1396 لیگ برتر فوتسال ایران طبق برنامه سازمان لیگ فوتسال بلافاصله بعد از ماه مبارک رمضان و دقیقا از روز ششم تیر ماه آغاز می‌شود.

 

* فوتسال قم و سابقه 18 ساله حضور در لیگ برتر

استارت دیدارهای فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از روز ششم تیر ماه در حالی زده می‌شود که از استان قم امسال و برای نخستین‌بار، دو تیم در لیگ برتر حضور دارند و متشکل از فوتسالیست‌های بومی برابر حریفان حاضر در لیگ نوزدهم به میدان خواهند رفت.

از نخستین دوره لیگ برتر فوتسال تا پایان دوره هجدهم در سال 95، قم هر ساله یک نماینده در لیگ برتر فوتسال داشته است که امسال نیز این اتفاق رخ خواهد داد و تیمی که با نام‌های فراز ، ارم‌کیش، کیش‌ایر، صبای قم، ماهان‌تندیس و یاسین‌پیشرو نمایندگی قم در لیگ برتر را تجربه کرده، به احتمال فراوان با نام جدید وارد لیگ برتر خواهد شد.

 

* صعود آتلیه‌طهران و افزایش سهمیه فوتسال قم

اما از امسال فوتسال استان قم دارای دو سهمیه در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران است، افزایش سهمیه‌ای که با موفقیت و درخشش تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم در مسابقات فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور نصیب ورزش قم شده است.

تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم برای دومین سال متوالی در مسابقات لیگ دسته اول فوتسال ایران به میدان رفت و در حالی که از تجربه مربیگری یکی از بهترین مربیان بومی قم یعنی سیدوحید غیاثی و بازیکنان شاخص فوتسال قم بهره می‌برد، با کسب عنوان نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها به لیگ برتر فوتسال ایران در سال 1396 راه یافت.

 

* بی‌خبری از یاسین‌پیشرو و بی‌پولی آتلیه‌طهران

اکنون فوتسال قم دو نماینده در مسابقات نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران دارد و قمی‌های علاقمند به فوتسال منتظر روز ششم تیر ماه و آغاز فصل جدید این رقابت‌ها هستند تا هر هفته با حضور در سالن شهید حیدریان قم تماشاگر و بیننده بازی‌های خانگی نمایندگان قم باشند.

این در حالی است که هنوز خبر دقیقی از آخرین وضعیت تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم برای حضور در لیگ جدید فوتسال باشگاه‌های برتر کشور نیست و تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم نیز بعد از نایب‌قهرمانی لیگ دسته اول و صعود به لیگ برتر منتظر تامین منابع مالی خود است تا در لیگ حضور یابد.

 

* قلی‌زاده: امتیاز لیگ برتری آتلیه‌طهران قم را می‌فروشیم

مدیر عامل باشگاه آتلیه‌طهران قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،  از فروش امتیاز این تیم در آستانه شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: کمتر از چهار هفته دیگر به آغاز بازی‌های فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور زمان باقی مانده و متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم منبعی برای حمایت مالی از تیم آتلیه‌طهران برای حضور در لیگ جدید پیدا کنیم.

رسول قلی‌زاده ادامه داد: در صورت ادامه شرایط فعلی و ناکامی در جذب حامی مالی برای حضور در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال، امتیاز این تیم در یکی دو روز آینده به فروش گذاشته می‌شود، چون ادامه این روند به نفع فوتسال قم نیست و تمام اعتباری که ما برای موفقیت این تیم در لیگ دسته اول فوتسال گذاشتیم از بین می‌رود.

 

* در قم کسی دلش برای ورزش و جوان‌های این شهر نمی‌سوزد

مدیر عامل باشگاه آتلیه‌طهران قم اضافه کرد: در روزهای اخیر رایزنی‌های زیادی با بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی قم صورت گرفته اما همگی آنها به اتفاق دست رد به سینه ما برای حمایت از این تیم زدند و بر خلاف سایر استان‌ها، در قم کسی دلش برای ورزش و جوان‌های این شهر نمی‌سوزد.

وی خاطرنشان کرد: تیم فوتسال آتلیه‌طهران در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور نزدیک به 250 میلیون تومان هزینه کرد که در مقایسه با سه تیم دیگری که در مرحله نهایی مسابقات حضور داشتند، یک سوم هزینه کرده و این رقم برای تیمی که توانست با نایب‌قهرمانی به لیگ برتر صعود کند، بسیار ناچیز است.

 

* هیچ یک از مسوولان به فکر این تیم نیستند

قلی‌زاده عنوان کرد: از این رقم هزینه‌ای که ما برای تیم آتلیه‌طهران قم در فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول فوتسال انجام داده‌ایم، هنوز 75 میلیون تومان بدهی داریم اما برای جذب حامی مالی، هیچ یک از مسوولان به فکر این تیم نیستند و با این شرایط ادامه کار به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از روز ششم تیر ماه رسما آغاز می‌شود، تاکید کرد: اگر امتیاز تیم فوتسال آتلیه‌طهران از قم خارج شود من هم صد در صد از ورزش خواهم رفت و هرگز فعالیت دیگری در عرصه تیم‌داری در هیچ سطحی نخواهم داشت.

 

* غیاثی: وجدانشان راحت باشد

سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم نیز راجع به وضعیت این تیم در آستانه شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، اظهار کرد: وضعیت کنونی تیم و خبر احتمال فروش امتیاز تیمی که به سختی مجوز صعود به لیگ برتر را کسب کرد واقعا تاسف‌برانگیز است.

سیدوحید غیاثی خاطرنشان کرد: تیمی که با سختی‌های فراوان، تحمل ماه‌ها بی‌پولی و کمبود امکانات با ترکیبی از بهترین بازیکنان بومی و مستعد خود توانست از لیگ دسته اول به بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران راه یابد، به جای اینکه افتخار مسوولان استان قم باشد گویا چشم دیده شدن هم ندارد.

 

* هیچ کس خم به ابرو نمی‌آورد

وی تصریح کرد: متاسفانه همان‌گونه که پیش‌بینی کرده بودم، این تیم به راحتی آب خوردن در حال فروش است، تیمی که با سختی و مشقت به این مرحله و موفقیت رسید اما اکنون در فاصله 25 روز تا شروع رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر فوتسال ایران که همه حریفان با تمام توان آماده آن می‌شوند، آینده نامشخصی دارد.

سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم اضافه کرد: واقعا برای خودم متاسفم که با تحمل سختی‌های یک فصل حضور در لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور، مو و ریشم سفید شد تا این موفقیت بزرگ به دست آمد اما امروز ما به این نقطه رسیده‌ایم و همه تلاش‌مان به هدر می‌رود.

وی بیان کرد: امروز به شرایطی رسیده ایم که هیچ کس خم به ابرو نمی‌آورد، انگار نه انگار این تیم اصلا وجود دارد و افتخار بزرگی برای ورزش استان قم کسب کرده است، امیدوارم کسانی که می‌توانند یا می‌توانستند به این تیم کمک کنند و این تیم را نجات دهند، اما هیچ کمکی نکردند واقعا وجدانشان راحت باشد.

 

* بمانی: لیگ برتر به خاطر جام ملت‌های آسیا زودتر آغاز می‌‌شود

دبیر کمیته فوتسال هیأت‌ فوتبال استان قم در بخش پایانی این گزارش از شروع زودتر لیگ برتر فوتسال نسبت به دوره قبل خبر داد و تصریح کرد: امسال نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال ایران پیش‌روی فوتسالیست‌های 14 تیم لیگ برتری است و دلیل آغاز زودتر لیگ نوزدهم نسبت به سایر فصول این است که امسال جام ملت‌های فوتسال آسیا پیش‌روی ملی‌پوشان فوتسال کشورمان قرار دارد.

رضا بمانی اضافه کرد: البته تیم ملی فوتسال ایران ابتدا باید شهریور ماه در بازی‌های 2017 داخل سالن قهرمانی آسیا به میزبانی ترکمنستان به میدان برود و بعد از رقابت در چند تورنمنت معتبر از جمله جام جهانی کوچک در کشور برزیل، جام ملت‌های فوتسال 2018 آسیا در بهمن ماه پیش‌روی می‌پوشان است.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcc1xq0.2bqom8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما