پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 4976
استاندار قم خبر داد:

تشکیل کارگروه توسعه بخش كشاورزی در قم

قم نيوز : قم نیوز: اولين جلسه كارگروه توسعه بخش كشاورزی به رياست استاندار قم و باب شركت اعضا كارگروه برگزار شد.
تشکیل کارگروه توسعه بخش كشاورزی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی پور هدف از تشكيل اين كارگروه را توسعه توليد و ايجاد ظرفيت‌های بيشتر اشتغال در بخش كشاورزی دانست و افزود: توجه به بخش كشاورزی و منابع طبيعی و افزايش توليد و خدمات وابسته به آن ها از جمله در طرح‌های باغداری، گلخانه‌ای، شيلات، دام و طيور و منابع فراوری و تبديلی محصولات كشاورزی از جمله وظايف اين كارگروه است.

استاندار قم از اختصاص ۲۱۱ ميليارد تومان تسهيلات بانكی برای توسعه طرح‌های كشاورزی در استان خبر داد و اظهار داشت: اين تسهيلات با شرايط بسيار مناسب به طرح‌های مصوب پرداخت خواهد شد.

موسی پور آمادگی استان را براي بررسی طرح‌ها، واگذاری زمين و تامين منابع مالی مورد نظر اعلام كرد و افزود: شركت‌های تعاونی افراد با تجربه فارغ‌التحصيلان بيكار بخش كشاورزی و روستایيان بيكار فاقد زمين در اولويت اجرای اين طرح هستند.

وی شناسايی طرح‌های كشاورزی و فعال سازی آن ها را امری مهم در توسعه بخش كشاورزی دانست و خاطرنشان كرد: با اختيارات اين كارگروه باب جديدی در رفع مشكلات قانونی و منابع مالی طرح‌های كشاورزی باز شده و می توان ظرفيت‌ها، استعدادها و تجارب استان را در اين زمينه فعال كرد.

موسی پور همچنين افزايش بهره وری بخش كشاورزی در استان را ضروری دانست و اظهار داشت: افزايش بهره وری و صرفه‌جويی در مصرف منابع آب و نيز تغيير الگوی كشت مناسب با اقتضائات استان بايد مورد توجه جدی باشد.

استاندار قم در پايان اظهار اميدواری كرد با تثبيت و توسعه طرح‌های موجود و شناسايی ظرفيت‌های جديد شاهد جهش چشم‌گيری در بخش كشاورزی استان باشيم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.qnkt23nw-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما