چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 6028
موسی پور خبر داد:

اختصاص ۱۲۰۰ميليارد ريال برای تحول در بخش کشاورزی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم در دیدار با آیت الله هاشمی شاهرودی از اختصاص ۱۲۰۰ ميليارد ريال برای تحول در بخش کشاورزی خبر داد.
اختصاص ۱۲۰۰ميليارد ريال برای تحول در بخش کشاورزی
به گزارش قم نیوز، محمدحسین موسی پور در این دیدار با اشاره به شعار امسال مبنی بر "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" از عزم جدی دولتمردان و مسوولان اجرایی استان برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: در استان قم برنامه های ویژه ای برای ایجاد تحول و رشد و توسعه بخش های کشاورزی و صنعتی در نظر گرفته شده است.

استاندار قم با بیان اینکه دولت خدمتگزار در سال جاری نهضت کشاورزی را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: در کشورمان بیش از ۳۶ میلیون هکتار زمین قابل کشت وجود دارد که تنها حدود ۱۴ میلیون هکتار از آن زیر کشت محصولات باغی و کشاورزی قرار گرفته است.

وی بر ضرورت بهره مندی از فناوری ها و روش های نوین در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: در استان قم ضمن تلاش برای تامین منابع آبی برای شکوفایی هرچه بیشتر بخش کشاروزی همچون انتقال آب از دشت مسیله، راه اندازی صنایع تبدیلی، دامداری ها و سایت های پرورش ماهی در استان با جدیت پیگیری می شود.

موسی پور از اختصاص ۱۲۰۰ ميليارد ريال از صندوق توسعه ملی برای تحول در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در استان بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین های قابل کشت وجود دارد، كه طی يك برنامه پنج ساله بايد موجود به محصولات متناسب با اقليم و آب و هوای قم تبديل گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دو سال گذشته اقدامات و تحولات ارزشمندی در بخش صنعت استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: رشد و شکوفایی روزافزون صنعت در استان، رونق اقتصادی و اشتغالزایی مناسبی به دنبال دارد.

استاندار قم با بیان اینکه در استان قم بیش از ۲ هزار واحد صنعتی از جمله صنایع بزرگ همچون فولاد و سیمان مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۳۹ هزار شغل در پایانه اشتغالزایی استان قم در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و مسکن به ثبت رسید.

وی همچنین اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی تمام شاخص های اقتصادی در استان مثبت بود که افزایش ۲۵ درصدی منابع بانکی، رشد ۲۸ درصدی سرانه درآمد و افزایش ۲۰ درصدی درآمدهای مالیاتی به خوبی این مهم را نشان می دهد.

موسی پور با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در بخش های صنعتی، کشاورزی و مسکن در سال گذشته، عمده ترین مشکلات بخش صنعت را کمبود سرمایه در گردش و ضرورت نوسازی صنایع عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهر مقدس قم، این خطه مقدس را پذیرای سالانه بیش از ۱۸ میلیون زائر و مسافر عنوان کرد و گفت: در ایام نوروز بیش از ۱۳ هزار نفر در دستگاه های مختلف با زحمات طاقت فرسا پذیرایی شایسته ای از میهمانان نوروزی و زائران حرم کریمه اهل بیت(س) انجام دادند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در ایام نوروز تعداد مسافران ورودی و عبوری از قم ۶۴ درصد و میزان اقامت مسافران در استان ۴۵ درصد رشد داشت و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان قم اقامت داشتند.

آیت الله هاشمی شاهرودی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات مناسب استاندار قم و مجموعه مدیران استان در سخنانی اظهار داشت: شهر مقدس قم مرکز تولید و نشر اندیشه ناب شیعی و ام القرای جهان اسلام و پایگاه علم و مرجعیت است و خدمتگزاری در این شهر از نعمت ها و موهبت های الهی است.

وی همچنین خواستار حمایت حداکثری از تولیدکنندگان در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی شد و گفت: مسوولان امر باید بر استفاده از فناوری های نوین در جهت بهره وری هرچه بیشتر و استفاده صحیح از منابع در استان قم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.in-t23nv6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما