يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 50608
منبع : خبرگزاری فارس
نویسنده کتاب عطر عفاف:

فلسفه حجاب برای نسل جوان تبیین شود

قم نيوز : قم نیوز: نویسنده کتاب عطر عفاف گفت:تازه مسلمانان ارزش ذاتی حجاب را فهمیدند و حجاب آن‌ها تقلیدی نیست، باید از این بپرهیزیم که فرزندانمان حجاب را به صورت تقلیدی بپذیرند و باید فلسفه حجاب را برای آن‌ها بیان کنیم.
فلسفه حجاب برای نسل جوان تبیین شود
فلسفه حجاب برای نسل جوان تبیین شود
به گزارش قم نیوز، ناهید طیبی ظهر امروز در نشست کتاب خوان عفاف و حجاب که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به کتاب‌های منتشر شده در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: بیشتر این کتاب‌ها در خصوص چیستی حجاب است، کتاب عطر عفاف با این دغدغه نوشته شده که چرا با وجود گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی حجاب آن گونه که شایسته است، در جامعه نهادینه نشده است.

وی ادامه داد: برای تبدیل حجاب به یک امر دوست داشتنی در جامعه باید از هستی شناسی شروع کنیم، به نظرم حجاب از حیا آغاز می‌شود و باید در ابتدا حیا را برای دختران تعریف کنیم، باید به اندازه کافی حیا در جامعه تبیین شود و محصول نهایی چنین کاری گسترش حجاب در جامعه است.

نویسنده کتاب عطر عفاف افزود: زمانی که برای یک دختر حیا را به خوبی تبیین کنیم، دیگر حجاب برای او یک امر ضروری می‌شود و باید از زبان مخصوص هر قشر برای تبیین این مساله استفاده کنیم.

طیبی با اشاره به موضوعات کتاب عطر عفاف اظهار کرد: در این کتاب به دلایل عقلی حجاب پرداختم و فلسفه حجاب را برای مخاطب بیان کردم، آیت‌الله جواد آملی ذات حجاب را ارزش می‌داند و این مرجع تقلید حجاب را حق الله بیان کرده است.

وی ادامه داد: تازه مسلمانان ارزش ذاتی حجاب را فهمیدند و حجاب آن‌ها تقلیدی نیست، باید از این بپرهیزیم که فرزندانمان حجاب را به صورت تقلیدی بپذیرند و باید فلسفه حجاب را برای آن‌ها بیان کنیم.

نویسنده کتاب عطر عفاف با بیان اینکه نگارش این کتاب حدود دو سال و نیم زمان برد افزود: در این کتاب احکام مستحدثه حجاب به صورت یک فصل جداگانه بیان شده است و استقبال خوبی از کتاب عطر عفاف شد.

وی اظهار کرد: یک زن محجبه حجاب برای او خود ارزش دارد، عقل حکم می‌کند که انسان از یک امر ارزشمند حفاظت کند، ذات زن خودش ارزشمند است، حجاب یک مساله شخصی نیست و بی حجابی فساد آور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی هم به این نتیجه رسیدند که جدا کردن دختران و پسران در مدارس بهتر از اختلاط است، عقل حکم می‌کند که انسان از فرد مصلح پیروی کند و بهتر از رسول اکرم(ص) مصلح دیگری نداریم و رعایت حجاب توصیه پیامبر(ص) است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcivqaw.t1auu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما