جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 51806
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

اخذ مالیات بر ارزش افزوده زدن آخرین میخ بر تابوت فرش دستباف

قم نيوز : قم ینوز: نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده، زدن آخرین میخ بر تابوت فرش دستباف است.
اخذ مالیات بر ارزش افزوده زدن آخرین میخ بر تابوت فرش دستباف
اخذ مالیات بر ارزش افزوده زدن آخرین میخ بر تابوت فرش دستباف
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل رجبیان امروز با اشاره به بحث اخذ مالیات بر ارزش افزوده از فرش دستباف اظهار کرد: این کالا براساس قانون از مالیات بر ارزش افزوده معاف بود، اما دولت به دنبال گرفتن این مالیات از فرش دستباف است.

وی ادامه داد: تلاش دولت برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده از فرش دستباف در حالی است که رکود بر بازار حاکم است، صنعت فرش اشتغالزایی زیادی دارد و باید دولت به این صنعت توجه کند.

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: اگر بخواهیم یک شغل پایدار را در کشور ایجاد کنیم، نیاز به 150 تا 250 میلیون تومان سرمایه گذاری داریم، اما در صنعت فرش با صرف هزینه ای بین پنج تا 10 میلیون تومان و زدن یک دار قالی، سه نفر به صورت مستقیم مشغول کار می‌شوند.

رجبیان با اشاره به جایگاه ایران در صنعت فرش جهان اظهار کرد: کشورمان در تولید فرش دستباف مزیت نسبی دارد و فرش به نوعی پرچم ایران در جهان است، اگر دولت بخواهد مالیات بر ارزش افزوده را بر فرش دستباف وضع کند، گرفتن چنین مالیاتی سخت است و اخذ مالیات بر ارزش افزوده، زدن آخرین میخ بر تابوت فرش دستباف است.

وی ادامه داد: در سال 74 میزان صادرات غیرنفتی کشور حدود چهار میلیارد دلار بود، در آن سال بیش از یک میلیارد دلار صادرات فرش دستباف از ایران داشتیم ولی طی سال‌های اخیر میزان صادرات فرش کشورمان به رقمی بین 300 تا 500 میلیون دلار رسید.

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با بیان اینکه فعالان صنعت فرش ایران برای افزایش صادرات فرش دستباف کشورمان نیاز به حمایت دولت دارند خاطرنشان کرد: سهم فرش دستباف در صادرات غیرنفتی کشورمان از حدود 25 درصد در دهه 70 شمسی به حدود یک درصد طی سال‌های اخیر رسید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmoei.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما