شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : 5675
از سوی مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) تهران برگزار می شود؛

همایش اخلاق عملی در آینه کلام علوی

قم نيوز : قم نیوز: مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه(س)‌ تهران امروز، فراخوان آثار همایش اخلاق عملی در آینه کلام علوی را اعلام کرد.
همایش اخلاق عملی در آینه کلام علوی
به گزارش قم نیوز، نیره فضائلی مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه (س) تهران با بیان اینکه این همایش در چهار محور اصلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این محورها شامل آثار پژوهشی، آفرینش‌های ادبی، آفرینش‌های هنری و وبلاگ‌نویسی می‌شود.

وی آثار پژوهشی قابل ارائه به این همایش را شامل آثاری که در موضوع اخلاق فردی در نهج‌البلاغه به کنکاش می‌پردازند و آثاری که در اخلاق شهروندی به تحقیق در نهج‌البلاغه می‌پردازند یاد کرد و اظهار داشت: از جمله مسائل اخلاق فردی می‌توان به مدیریت فکر، مدیریت زمان، مدیریت بر خویشتن، رفق و مدارا، انضباط و امیدواری و از جمله مسائل اخلاق شهروندی می‌توان به مدیریت محیط زندگی، تعهد اجتماعی، مشارکت‌جویی و مسوولیت پذیری اشاره کرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه (س) تهران قالب‌های آثار قابل ارائه در محور آفرینش‌های ادبی را شامل داستان کوتاه، شعر، بازنویسی ادبی و روزنامه دیواری و قالب‌های قابل ارائه در محور آفرینش‌های هنری را شامل نقاشی، خطاطی، خوشنویسی و حجم‌سازی برشمرد.

وی مهلت ارسال آثار به این همایش را ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال آینده عنوان کرد و یادآور شد: همایش اخلاق عملی در آینه کلام علوی ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال آینده با همکاری بنیاد نهج‌البلاغه، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

فضائلی با بیان اینکه عموم علاقه‌مندان می‌توانند در فراخوان این همایش شرکت کنند، یادآور شد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام در فراخوان می‌توانند به آدرس اینترنتی www.womenhc.com مراجعه کنند.

وی هدف از برگزاری این همایش را انس با آموزه‌های عملی نهج‌البلاغه و ترویج فرهنگ علوی در جامعه شیعی، ارتقاء فرهنگ شهروندی در سایه‌سار کلام حضرت علی(ع)، تولید ادبیات دینی در مقوله زندگی شهروندی، تولید مقالات علمی پژوهشی در حوزه اخلاق فردی و شهروندی، تولید محتوای ادبی در معرفی اخلاق شهروندی در سایه‌سار کلام علوی، تولید آثار هنری و ادبی در زمینه اخلاق عملی در نهج البلاغه و ارائه راهکارهایی برای مسوولین و دست اندرکاران اداره امور شهری ذکر کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.f8nbjh8pn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما