چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 5765
موسی پور عنوان کرد:

مصوبات بازدید از محلات تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: در نشستی به ریاست استاندار قم و با حضور معاونین، شهردار و جمعی از مدیران دستگاه‌ها، مصوبات بازدید از محلات حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
مصوبات بازدید از محلات تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شوند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام  محمدحسین موسی پور در این نشست طی سخنانی رسیدگی و توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از رویکردهای اصلی دولت برشمرد و اظهار داشت: در راستای تحقق این رویکرد، برنامه‌ها و طرح‌های عملیاتی در سطح ملی برنامه ریزی و اجرایی شد که مجموعه سفرهای استانی دولت نمونه عینی از این قبیل طرح‌ها بود.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی آثار و برکات ارزشمندی را به همراه داشت، افزود: تقویت پیوند و همبستگی ملی، کاهش فاصله مردم با مسوولان و افزایش سرمایه اجتماعی ضریب امنیت و مشارکت در کنار آثار عمرانی و رفع محرومیت‌ها از دستاوردهای سفرهای استانی محسوب می‌شوند.

استاندار قم تصریح کرد: در همین راستا برنامه بازدید از محلات و مناطق محروم شهر در دستور کار استان قرار گرفت و در قالب این برنامه و طی سال‌های ۸۹ و ۹۰ از محلات محروم نوبهار، دروازه ری، شهرک‌های فاطمیه، امام حسین، شیخ آباد، وادی السلام، خاکفرج، چهار مردان، مهدیه و توانیر بازدید‌های میدانی خوبی با حضور مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان به عمل آمد.

وی از تصویب حدود ۱۸۰ مصوبه برای عمران و آبادانی و رفع مشکلات مناطق یاد شده خبر داد و گفت: به جز چند مصوبه که الحاقی و نیازمند توافقات و تملک است، بقیه مصوبات بازدید‌های سال ۸۹ عملیاتی و اجرایی شده‌اند.

موسی پور به روند اجرای مصوبات بازدیدهای سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبارات پروژه‌های این بازدیدها به طور صد در صد تخصیص و ابلاغ شده، ضمن این که برخی از مصوبات نیز اجرایی شده و یا در مرحله انتخاب پیمانکار و آماده کار است.

وی با اشاره به اینکه مصوبات بازدید از محلات تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شوند، از تداوم برنامه بازدید‌ها در سال جاری و پیش بینی اعتبارات مناسب برای این مهم خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته، تا پایان امسال هر دو ماه یکبار و حداقل از ۶ محله دیگر شهر بازدید صورت می‌گیرد.

استاندار قم با بیان این که نخستین بازدید از محلات در دهه اول خرداد ماه سال جاری انجام می‌شود گفت: باید در فاصله باقیمانده تا نخستین بازدید، هماهنگی‌های لازم بین بخشی، شناسایی دقیق اولویت‌ها و نیازهای اصلی و برنامه ریزی‌ها و برآورد منابع و اعتبارات مورد نیاز انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات دستگاه‌ها برای کیفی کردن برنامه بازدید‌های امسال افزود: تعریف پروژه‌های بزرگ و تحول‌ آفرین برای تغییر چهره اینگونه مناطق در دور جدید بازدید‌ها، در کنار توجه به رفع مشکلات و نواقص جزئی شهری واقع در منظر عموم، امر مهم و ضروری است که باید مد نظر متولیان قرار گیرد.

موسی پور ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و اهتمام جدی دستگاه‌ها، اظهار امیدواری کرد که با تلاش، جدیت، تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها، گام‌های بلندی برای عمران و آبادانی استان قم و جبران عقب ماندگی‌ها و رفع محرومیت‌های محلات محروم شهر برداشته شود.

وی در پایان ضمن تأکید بر تسریع در اجرای بقیه پروژه‌های مصوب محلات خواستار اجرای تمامی مصوبات بازدید از محلات تا پایان تیرماه سال جاری شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.p8nbjh8fn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما