يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 5928
به همت سپاه علی ابن ابی طالب برگزار شد؛

برگزاری همایش پیشگیری از سالمندی

قم نيوز : قم نیوز: همایش عوارض پیشگیری از سالمندی به مناسبت هفته سلامت، از سوی معاونت بهداشت و درمان سپاه علی بن ابی طالب صبح امروز در حسینیه ثارالله ستاد سپاه استان قم برگزار شد.
برگزاری همایش پیشگیری از سالمندی
به گزارش قم نیوز، دراین همایش معاون بهداشت و درمان سپاه علی بن ابی طالب با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان "زندگی سالم، طول عمربیشتر" اظهار داشت: هجدهم تا بیست و چهارم فروردین هر سال به عنوان هفته سلامتی در جهان مطرح است و همه ساله نیز شعاری عنوان می شود و طرح هایی در راستای تحقق این شعار برنامه ریزی و اجرا می گردد.

رضا فقیهی افزود: معاونت بهداشت و درمان سپاه علی بن ابی طالب نیز در راستای همین امر، در این هفته با دعوت از یكی از محققان و پژوهشگران علوم پزشكی به دنبال آشنایی هر چه بیشتر كاركنان با زندگی دوران سالمندی است.

وی با بیان اینكه پیشگیری مهمتر ازدرمان است، اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی كرد كه مردم جامعه، دانش تغذیه سالم را كسب نموده و در جهت زندگی سالم توام با تندرستی حركت كنند.

یكی از محققین و پژوهشگران علوم پزشكی در این همایش با بیان اینكه پنج درصد از جمعیت ایران را سالمندان تشكیل می دهند، گفت: جمعیت كل سالمندان درجهان ۶۵۰ میلیون نفر است كه ۶۰درصد آنان در كشورهای در حال توسعه می باشند و در آینده زمانی ۲۰ سال این میزان به۸۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: قطعا جمعیت سالمند كشورمان نیز از چهار میلیون و۶۰۰هزار نفر به بیش از ۱۰میلیون نفر خواهد رسید كه باید با اطلاع رسانی صحیح، آگاهی مردم را افزایش دهیم تا اقدامات پیشگیرانه را در جهت كاهش عوارض دوران سالمندی داشته باشیم.

وی با بیان اینكه ۶۰ درصد از هزینه های بهداشت و درمان ایران صرف پنج درصد كل جمعیت یعنی جمعیت سالمندان می شود، اظهار داشت: بسیاری از مشكلات دوران سالمندی به واسطه عدم رعایت تغذیه و عدم انجام ورزش در دوران جوانی می باشند.

كریمی به نكاتی در زمینه چگونگی شیوه زندگی در دوران جوانی پرداخت و گفت: اگر انسان در دوران جوانی به نكات پیشگیرانه پزشكی عمل كند، قطعا در دوران سالمندی، زندگی سالم خواهیم داشت.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.0dtiw6d1cgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما