دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 5969
حجازی خبر داد:

ایجاد مدیریت مستقل طب سالمندان در وزارت بهداشت

قم نيوز : قم نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از ایجاد تخصص بالینی طب سالمندان برای اولین بار با مدیریت مستقل به نام مدیریت طب سالمندان خبر داد.
ایجاد مدیریت مستقل طب سالمندان در وزارت بهداشت
به گزارش قم نیوز، شمس‌ الدین حجازی ظهر امروز در مراسم بازدید مسوولان و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی استان قم از سرای سالمندان فاطمیه که همزمان با هفته سلامت برگزار شد، عنوان داشت: اجرای طرح CBR توسط سازمان بهزیستی در روستاها امری مطلوب و بسیار خردمندانه است.

وی ادامه داد: شعار هفته سلامت با عنوان سلامت و سالمندی دو هدف توجه به تغذیه سلامت جسم و پیشگیری از بیماری‌های این قشر را دنبال می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان داشت: در نظر است برنامه‌های آموزشی و درمانی ویژه سالمندان به حفظ سلامت این افراد که بازوی پرتوان در خانواده‌ها هستند اجرایی شود.

حجازی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان با همیاری سازمان بهزیستی، بسته‌های خدماتی مناسبی را به این قشر مهم ارائه می‌کند.

به گفته وی، برای نخستین بار تخصص بالینی طب سالمندان با مدیریت مستقل در وزارت بهداشت به نام مدیریت طب سالمندان آغاز به کار خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بر تقویت همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی اشاره کرد و عنوان داشت: اهمیت به سالمند یک حرکت فرهنگی عمیق است و با توجه به اینکه پنج درصد از جمعیت سالمند قم در مراکز نگهداری حضور دارند باید با اقدامات و آموزش‌های لازم و حمایت‌های معنوی این حضور کاهش یابد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.inmk49noo5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما