دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 6117
در نشست خبری صورت گرفت؛

تبیین برنامه های همایش کتب مهدویت

قم نيوز : قم نیوز: در نشستی خبری که به منظور برگزاری همایش ملی دوسالانه کتاب مهدویت با حضور آیت الله مقتدایی، سید مرتضی اسماعیلی طبا و اعضای ستاد برگزاری همایش در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، برنامه های این همایش تبیین شد.
تبیین برنامه های همایش کتب مهدویت
به گزارش قم نیوز،  در ابتدای این نشست سید مرتضی اسماعیلی طبا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با هدف معرفی و تجلیل از بهترین آثار و تالیفات در عرصه مهدویت که طی ۱۰ سال گذشته به چاپ رسیده اند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امروزه مباحث آخرالزمانی و مهدویت در سرتاسر جهان به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری همایش های اینچنین هرچه بیشتر بتوانیم در تولید آثار و غنا بخشیدن به محتوای کتب مهدوی گام برداریم.

آیت الله مرتضی مقتدایی در ادامه نشست خبری همایش دو سالانه کتاب مهدویت اظهار داشت: اولین همایش ملی دوسالانه کتاب مهدویت، یک اتفاق و حادثه بسیار مبارک، و ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش این است، که فرهنگ نورانی مهدویت را در کشور بلکه در جهان تعمیق و گسترش بخشد و نه تنها با سخنرانی و مقاله به این موضوع مهم پرداخته شود، بلکه نویسندگان و صاحبان آثار فاخر مهدوی مورد تشویق قرار بگیرند.

سپس حجت الاسلام محمدجواد نصوری، دبیر اجرایی این همایش در گزارشی گفت: طی فراخوان به مراکز علمی و پژوهشی و مراکز تخصصی مهدویت سراسر کشور، تا کنون ۵۰۰ اثر به دبیرخانه برگزاری همایش دوسالانه کتاب مهدویت ارسال شده است که مهلت ارسال آثار تا ۲۳اردیبهشت سال جاری "سالروز ولادت حضرت زهرا" خواهد بود.

نصوری افزود: مجله امان، فصلنامه تخصصی انتظار، مجله ملیکا، مجله ماهک، مجله موعود و چندین مجله دیگر نیز با ارسال آثاری به دبیرخانه برگزاری همایش، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان این که هدف از این همایش ترویج و تبلیغ فرهنگ مهدویت است، گفت: در طول برگزاری همایش علاوه بر تقدیر از نویسندگان برتر کتب مهدوی، بخش ویژه ای به نام ناشران برگزیده داریم که از آن ها به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش دوسالانه کتاب مهدویت با بیان این که ۸۰۰عنوان پایان نامه مربوط به مباحث مهدوی در سطح ۲ حوزه معادل کارشناسی، سطح ۳ حوزه معادل کارشناسی ارشد و سطح ۴حوزه معادل مدرک دکتری نیز، در بخش پایان نامه ها و مقالات تشویق خواهند شد.

این همایش با مشارکت نهادهایی چون مرکز مدیریت حوزه های علمیه، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز تخصصی مهدویت، سازمان پژوهش های صدا و سیما و ... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.q93rak9qupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما