سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 6584
کهندانی خبر داد:

اعزام جودوکاران قمی به مسابقات نابینایان کشور

قم نيوز : قم نیوز: دبیر هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان قم از اعزام جودوکاران قمی به رقابت‌های جودو قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور برای نخستین بار خبر داد.
اعزام جودوکاران قمی به مسابقات نابینایان کشور
به گزارش قم نیوز، اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد گرایش بیشتر افراد نابینا و کم بینا به فعالیت های ورزشی هستیم و از همه مهمتر استعداد فراوانی است که در ورزش قهرمانی بین این عزیزان کشف کرده ایم.

وی یاد آور شد: در رشته های مختلفی شاهد حضوری عزیزان نابینا و کم بینا در فعالیت های ورزشی حال حاضر سطح استان قم هستیم و انشاءالله روند رو به رشدی که در ورزش این قشر از جامعه به وجود آماده همچنان روند صعودی خود را طی می کند.

حضور گسترده ورزشکاران نابینا و کم بینا در فعالیت های مهم ورزشی
دبیر هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان قم ابراز داشت: علاوه بر فعالیت هایی که ورزشکاران هیئت نابینایان و کم بینایان استان قم در بخش همگانی انجام می دهند، در طول سال آنها را به رقابت های مختلف قهرمانی و لیگ باشگاه های کشور نیز اعزام می کنیم.

وی تصریح کرد: سر آمد تمام ورزش ها در هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان قم، رشته ورزشی گلبال است که قم از نخستین استان هایی است که از بدو فعالیت این رشته در کشور در آن فعالیت می کند و در لیگ و قهرمانی کشور این رشته حضور مداوم دارد.

کهندانی اضافه کرد: در کنار موفقیت های ارزنده ای که ورزشکاران رشته گلبال با حضور در رقابت های مهم داخلی و خارجی کسب کرده اند، اکنون سایر رشته ها نیز توانسته اند ورزشکاران مستعدی به ورزش نابینایان و کم بینایان معرفی کنند که یکی از آنها رشته جودو است.

برگزاری رقابت های جودو نابینایان و کم بینایان کشور در آبادان
وی با بیان اینکه جودو از جمله رشته های نوپا در بین ورزشکاران هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان قم محسوب می شود، ادامه داد: قرار است بر اساس برنامه ریزی فدراسیون نابینایان و کم بینایان رقابت های قهرمانی کشور این رشته به زودی برگزار شود.

دبیر هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان قم یاد آور شد: از سوی فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان کشورمان، هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان خوزستان و شهر آبادان میزبان مسابقات جودوی قهرمانی کشور انتخاب شده است.

وی عنوان داشت: بر این اساس دهمین دوره مسابقات جودوی قهرمانی کشور نابینایان و کم‌بینایان کشورمان در رده سنی بزرگسالان طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان آبادان در اوزان مختلف برگزار خواهد شد.

کهندانی بیان کرد: این رقابت‌ها در اوزان منهای ۶۰، ۶۶، ۷۳، ۸۱، ۹۰، ۱۰۰ و به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم برگزار می‌شود که هر تیم متشکل از هفت ورزشکار خواهد بود که در هر وزن فقط یک نفر از هر استان می‌تواند شرکت کند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.v8pbjh8ne9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما