قم نيوز : مدیر كل دفتر امور بانوان استانداری قم گفت: بانوان جامعه اسلامی باید حضوری موثر همراه با حیا و عفت در عرصه های مختلف جامعه داشته باشند.
بانوان حضوری موثر همراه با حیا و عفت در جامعه داشته باشند
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری در كنگره ملی حضرت زینب(س) اظهارداشت: امروز جامعه زنان به داشتن الگوهایی بی نظیر همچون حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) مفتخر است و باید هرچه بیشتر و بهتر در مسیر رضایت ایشان گام برداشته شود.

وی تاكید كرد: سیره و حیات طیبه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) میراثی گرانبها برای بشریت است تا با درك و فهم ابعاد وجودی ایشان، راه هدایت و سعادت حقیقی را بخوبی دریابد.

وی بر ضرورت تبیین هرچه بیشتر اوصاف و ویژگی های برجسته اخلاقی و معنوی بزرگان دین بویژه حضرت زینب(س) برای جامعه امروز تاكید كرد و گفت: ایشان همواره در زندگی سیاسی و اجتماعی خود، حركتی آگاهانه، بجا و عكس العمل های مفید و موثر داشته اند و همین ویژگی برجسته باید بعنوان الگویی ناب برای همه مردم و مسوولان مطرح شود.

ظهیری با بیان اینكه همواره عفاف و حجاب حضرت زینب(س) در طول زندگی سراسر نور ایشان تلالو و درخشندگی داشته است، خاطرنشان كرد: ایشان در اوج سختی ها و مصایب در ظهر عاشورا، نخستین چیزی را كه از غارتگران یزیدی طلب می كنند، روانداز صورت خود بود.

وی در پایان تصریح كرد: صلابت، بصیرت، وقار و عفت ایشان در پیام رسانی كربلا و در مجلس یزید و یزیدیان باعث حیرت همگان و ایجاد تحول در جامعه شده بود و این مهم می تواند بهترین نماد و الگو برای زنان و بانوان در همیشه تاریخ باشد.

كنگره ملی حضرت زینب (س) روز پنجشنبه با پیام آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید و با هدف تبیین ابعاد مختلف سیره حضرت و الگوگیری زنان جامعه از این بانوی بزرگ اسلام، در سالن اجتماعات مدرسه امام خمینی (ره) قم گشایش یافت.

این كنگره عصر پنج شنبه با ارایه مقالات برتر ادامه یافت و روز جمعه با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی و تجلیل از مقالات و آثار برتر به كار خود پایان داد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.eqma2bqiela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما