شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 7450
استاندار قم خبر داد:

ساخت مجتمع بازی‌های رایانه‌ای در قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به آماده سازی مجتمع ساخت بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشین و نرم افزارهای اسلامی در استان قم، گفت: این مجتمع به زودی پس از تجهیز امکانات لازم راه‌اندازی خواهد شد.
ساخت مجتمع بازی‌های رایانه‌ای در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در دیدار با رییس مرکز رشد دانشگاه قم اظهار داشت: استان قم سرشار از استعدادهای درخشان در عرصه‌های گوناگون علمی و پژوهشی است که شناسایی و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این نخبگان در دولت نهم و دهم بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از رسالت‌های مهم مرکز رشد، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های نوآورانه و برخوردار از فناوری‌های نوین است، خاطرنشان کرد: مسوولان امر ایجاد ساز وکارهای مناسب برای حمایت مالی از واحدهای فناور و فراهم آوردن زمینه‌ها و تمهیدات لازم برای تجاری سازی و تولید انبوه طرح‌های ابتکاری نخبگان را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار قم از طرح مجتمع کارگاهی برای استقرار واحدهای فناور در استان خبر داد و گفت: با توجه به نیاز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، این مجتمع برای تجاری سازی ایده‌ها راه‌اندازی شده و در اختیار پژوهشگران و نخبگان استان قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان قم یکی از پیشتازان عرصه علوم رایانه‌ای و تولید نرم افزارهای اسلامی است، تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای و انمیشین به دلیل تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی و ابعاد آسیب رسان فکری و فرهنگی برای نسل جوان و نوجوان کشورمان، باید در اولویت مرکز رشد قرار داشته باشد.

موسی‌پور با اشاره به آماده سازی مجتمع ساخت بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن و نرم افزارهای اسلامی در استان قم، خاطرنشان کرد: این مجتمع به زودی پس از تجهیز امکانات لازم راه‌اندازی خواهد شد و در راستای رشد و شکوفایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد و گروه‌های فعال در این عرصه بسیار موثر خواهد بود.

سید محمد طباطبایی رییس مرکز رشد دانشگاه قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها، اقدامات و برخی مشکلات پیش رو ارائه کرد و گفت: واحدهای فناور ضمن برآورده کردن نیازهای جامعه و پیوند میان دانشگاه و صنعت، می‌توانند با درآمدزایی مناسب به طور مستقل در آینده به حیات خود ادامه دهند و در این مسیر همه نهادها و دستگاه‌های مسوول باید مساعدت و مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.mnqt23nkvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما