شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 7458
عصر پنجشنبه انجام شد؛

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دوتن از علمای قم

قم نيوز : قم نیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضرات آیات موسوی لاری و صابری همدانی از علما و روحانیون برجسته قم عیادت کرد.
عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دوتن از علمای قم
به گزارش قم نیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر پنجشنبه به منظور بازدید از مراحل ساخت پروژه تالار مرکزی قم، سخنرانی در جمع ائمه جماعات استان قم و دیدار با حضرات آیات محمد یزدی و جوادی آملی به قم سفر کرده بود از دو تن از علما و روحانیون برجسته قم نیز عیادت کرد.

سیدمحمد حسینی در بدو ورود به قم به بیمارستان شهید بهشتی قم رفت و در اتاق ۳۰۴ این بیمارستان به عیادت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری از روحانیون برجسته و نویسندگان بزرگ جهان اسلام رفت.

در ابتدا پزشک معالج آیت الله موسوی لاری گزارشی از وضعیت جسمانی وی ارائه کرد و گفت: آیتالله موسوی لاری به علت بیماری حاد کلیوی در این بیمارستان بستری شد و مورد درمان قرار گرفته است.

محمد باقرزاده افزود: ایشان سه روز دیالیز شدند و اکنون حال عمومی ایشان رو به بهبودی است و سیر درمان به خوبی پیش می رود.

وی خاطرنشان کرد: باید منتظر باشیم تا ببینیم در روزهای آینده کلیه به حالت اولیه بر گردد تا اجازه مرخصی داده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از خداوند متعال طلب سلامتی و طول عمر برای این عالم گرانقدر جهان اسلام کرد.

آیت الله موسوی لاری از علمای فعال در عرصه تالیف است که برخی از کتابهای وی به ۲۷ زبان زنده دنیا ترجمه شده است و مورد استفاده جویندگان و علاقمندان به معارف اسلام و اهل بیت(ع) در نقاط مختلف دنیا قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی سپس با حضور در منزل آیت الله احمد صابری همدانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از وی عیادت کرد.

حسینی برای این عالم برجسته نیز از درگاه خداوند منان طلب سلامتی عاجل کرد و تابلویی منور به انوار آیات سوره توحید به رسم یادبود به ایشان هدیه کرد.

آیت الله صابری همدانی نیز کتاب تاریخ مفصل همدان که در سه جلد به قلم خود به چاپ رسیده است را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه کرد.

آیت الله احمد صابری همدانی خدمات بسیاری در عرصه علم و فرهنگ به انجام رسانده است. وی از نخستین سالهای تحصیل خود، به امر تدریس اشتغال داشته و در حوزه علمیه همدان و قم شاگردان بسیاری را تربیت کرده است.

آیت الله صابری همدانی در ایام تبلیغ به مناطق گوناگون کشور سفر کرده و ضمن ارشاد گروههای گوناگون مردم، در بسیاری از مناطق مسجد یا حسینیه بنا کرده است.

وی همچنین برای تبلیغ به کشورهای استرالیا، آذربایجان، ترکیه، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، یونان، آلمان، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، هندوستان و روسیه سفر کرده و در مجامع گوناگون به سخنرانی پرداخته است.

آیت الله صابری همدانی تاکنون تألیفات گوناگونی را به زبان فارسی، عربی، ترکی و آذری منتشر کرده که از آن جمله میتوان به از فیضیة ۴۲ تا فیضیة ۵۷، ادب الحسین، الحج در سه جلد، تاریخ مفصل همدان در سه جلد و... اشاره کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.tdeiw6djcgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما