شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 7460

قم باید پشتوانه فرهنگی و معنوی کشور باشد

قم نيوز : قم نیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قم باید پشتوانه تمام فعالیت های فکری، فرهنگی و دینی در کشور باشد.
قم باید پشتوانه فرهنگی و معنوی کشور باشد
به گزارش قم نیوز، سیدمحمد حسینی که عصر پنجشنبه به قم سفر کرده بود، در عیادت از آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری با تقدیر از خدمات وی اظهار داشت: انشاالله هر چه زودتر سلامت کامل پیدا کرده و کارهای خوبی را که آغاز کرده اید ادامه دهید.

وی کتاب های آیت الله موسوی لاری را باقیات و صالحات دانست و ابراز داشت: هم اکنون کتاب های آیت الله موسوی لاری که به سایر زبان ها ترجمه شده است، در هفته فرهنگی قم در کشور مالزی در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برخی از فعالیت های قرآنی و فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان از جمله برنامههایی است که اهتمام ویژه نسبت به برگزاری هر چه بهتر آن وجود دارد.

وی همچنین از چاپ قرآن به زبان چینی خبر داد و عنوان کرد: این ترجمه توسط برخی از فارغالتحصیلان جامعة المصطفی العالمیه و فارغ التحصیلان حوزه علمیه قم انجام شده است.

حسینی در ادامه با اشاره به موقعیت ممتاز قم در کشور تصریح کرد: قم باید پشتوانه تمام فعالیت های فکری، فرهنگی و دینی در کشور باشد تا همگان از برکات شهر کریمه اهل بیت(س) بهرهمند شوند.

وی با تاکید بر اینکه همه نگاه ها به قم است، اذعان داشت: باید کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در قم انجام شود و در اختیار سایر شهرها و استان ها قرار گیرد.

آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری نیز ضمن آرزوی موفقیت برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اینکه انسان بتواند در خدمت قرآن باشد کار عظیمی است.

وی همچنین از ترجمه کتاب های خود به ۲۷ زبان زنده دنیا خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم فعالیت های صورت گرفته بتواند در راستای معرفی اسلام و آموزه های بلند اهل بیت در جهانیان تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.qayct1a5ubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما