يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : 7637
استاندار قم عنوان کرد:

برنامه‌ریزی برای کنگره عظیم نیمه شعبان

قم نيوز : قم نیوز: قم در ایام نیمه شعبان میزبان برگزاری کنگره عظیم معنوی است که چند میلیون انسان در آن حضور پیدا می‌کنند و این کنگره عظیم دارای آثار ارزشمند فرهنگی است.
برنامه‌ریزی برای کنگره عظیم نیمه شعبان
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه توجه به کیفیت پروژه‌ها و طرح‌هایی که در سطح استان در حال اجرا است باید مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: در صورتی ما می‌توانیم پروژه با کیفیت و مناسب ارائه کنیم که مطالعات طرح انجام شده و پیش‌بینی اعتبار و تامین بودجه از ردیف‌های قابل وصول به خوبی صورت گیرد.

وی ضرورت هماهنگی با دستگاه‌ها، اخذ مجوز‌های لازم و انتخاب پیمانکاران را از نکات ضروری در طراحی پروژه‌های جدید عنوان کرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه تقاطع سه سطحه میدان ۷۲ تن در این زمینه می‌تواند برای مدیران استان الگو باشد، تاکید کرد: خوش‌بین‌ترین افراد می‌گفتند اجرای این طرح سه سال زمان نیاز دارد و خیلی‌ها سراغ این پروژه نمی‌رفتند ولی وقتی که گفتیم پروژه را یک ساله اجرا می‌کنیم خیلی‌ها باور نمی‌کردند.

وی افزود: امروز به زمانی نزدیک می‌شویم که این پروژه را افتتاح کنیم و باید این پروژه برای مدیران در انجام فعالیت‌های اجرایی الگو باشد.

موسی‌پور فرارسیدن فصل تابستان و برنامه ریزی برای اوقات فراغت را مورد توجه قرار داد و گفت: تابستان و اوقات فراغت مقطع بسیار مهمی است و دستگاه‌هایی که به صورت ویژه در این زمینه مسوولیت دارند باید نسبت به ارتقا کیفی و کمی فعالیت‌ها اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: اینکه هر سال یک سلسله برنامه به صورت سنتی، بدون تغییر و بازنگری اجرا شود قابل قبول نیست و باید در خصوص اوقات فراغت برنامه‌ریزی همراه با سنجش وضعیت گذشته صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه هدف همه فعالیت‌های اوقات فراغت در کنار ایجاد نشاط و طراوت باید تقویت باورهای مذهبی، هویت ملی و اسلامی باشد، بیان داشت: مبادا به عنوان یک برنامه اوقات فراغت آموزه‌های خلاف ارزش‌های دینی ترویج شود، مبادا کارهای فرهنگی که شایسته شأن قم نیست در برخی کلاس‌های اوقات فراغت مشاهده شود و باید نظارت لازم در این زمینه صورت گیرد.

استاندار قم بیان عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و آشنا کردن قشر جوان با کارهایی که در سطح استان و کشور انجام می‌شود را ضروری دانست و گفت: ضعف اطلاع رسانی در ادارات قم مشهود است و ادارات باید نسبت به اطلاع‌رسانی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن جشن‌های نیمه شعبان تصریح کرد: قم در ایام نیمه شعبان میزبان برگزاری کنگره عظیم معنوی است که چند میلیون انسان در آن حضور پیدا می‌کنند و این کنگره عظیم دارای آثار ارزشمند فرهنگی است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید در شأن نیمه شعبان برنامه‌ریزی داشته باشند، ‌افزود: کمیته‌هایی برای ستاد پیش بینی شده‌اند و نواقص سال گذشته احصا شده و باید تلاش شود جشن‌های نیمه شعبان باشکوه‌تر و شایسته‌تر برگزار شود.

وی در ادامه سفر خود به کشور عراق را مورد توجه قرار داد و در خصوص دستاوردهای این سفر گفت: یکی از رویکردهای مبارک دولت توسعه روابط منطقه‌ای با سایر کشورها بود.

استاندار قم با اشاره به اینکه در گذشته این کار به صورت غیربرنامه ریزی شده صورت می‌گرفت، ادامه داد: در دولت روابط منطقه‌ای و استانی با سایر کشورها افزایش پیدا کرد و دلیل اصلی آن هم بحث تحریم‌ها بود، چرا که هرچه ارتباط با سایر کشورها افزایش یابد می‌تواند در خنثی سازی تحریم‌ها موثر باشد.

وی افزود: علاوه بر این گسترش روابط منطقه‌ای به رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال کمک می‌کند و دولت تاکید دارد که روابط منطقه‌ای را گسترش دهد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه در این سفر هیئت قم توفیقات بسیار خوبی به دست آورد، افزود: اگر این توفیق‌ها به مرحله اجرا و عمل برسد موفقیت‌های چشمگیری حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط با کشور عراق گفت: روابط با کشور عراق حساس و استراتژیک است و فعالان اقتصادی و فرهنگی ما باید توسعه روابط با عراق را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

استاندار قم اضافه کرد: هر چه پیوند این دو کشور شیعی مستحکم شده به تحقق اهداف انقلاب در سطح منطقه و دنیا کمک می‌کند و البته کشورهای استکباری نیز به این روابط بسیار حساس هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی باید باجدیت در پی تحقق مفاد توافق‌های صورت گرفته باشند، ادامه داد: هفته فرهنگی قم در کربلا و هفته فرهنگی کربلا در قم به زودی برگزار خواهد شد.

موسی‌پور سفر به کشور مالزی و برپایی نمایشگاه قم در این کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: این سفر نیز دستاوردهای بسیار مهمی داشت و به مدت یک هفته در ایالت مهم کلانتان نام قم، ایران و دستاوردهای انقلاب در همه محافل و مجالس بر سر زبان‌ها بود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.x8fbjh8pf9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما